Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیحی تازیانی با بیان اینکه صنایع مستقر در غرب شهرستان بندرعباس سهم خود را به صورت کامل به محیط زیست پیرامونی خود ادا نکرده اند؛ گفت: این در صورتی است که ۲۰ درصد سواحل هرمزگان در اشغال واحد‌های صنعتی، تولیدی و گردشگری می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حبیب مسیحی تازیانی امروز شنبه در همایش گرامیداشت هفته ملی محیط زیست در محل سالن اجتماعات شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد؛ مقوله محیط زیست یک مقوله جهانی و منطقه ای و حتی فردی می باشد، آن چیزی که ما در قوانین و کنوانسیون ها می گوییم، یک مقوله جهانی تعریف شده است که پدیده گرم شدن زمین و آلودگی دریاها و اقیانوس ها را می توانیم با تصویب قوانین جهانی جلوی این آسیب ها را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسیحی افزود: نقش فرهنگ سازی در حوزه زیست بسییار مهم است، تا فرهنگی در یک اجتماع به خودباوری نرسد در پلکان اول خواهیم ماند و تا کنون موضوعات، فشارها و به صورت قهری نتایج مطلوبی نداشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان تصریح‌ کرد: حوزه طبیعی محیط زیست هرمزگان یکی از محدود استان هایی است که دارای اکوسیستم غنی می باشد و در دل گرم بودن استان، اکوسیستم های فعالی را داریم که برخی از آن در تحت مدیریت محیط زیست می باشد و برخی نیز تحت نظارت منابع طبیعی می باشد.

وی با بیان اینکه دو سوم اکوسیستم محیط زیست رد دریاها وجود دارد و این باعث می شود که وظیفه ما در حفاظت از دریاها بیشتر شود، گفت:  وجود پهنه های زیاد در کشور و حتی در استان هرمزگان نیز وظایفی را بر دوش ما می گذارد، کاهش ذخایر آبی باعث خشکی تالاب ها شده و حیات آنها به خطر افتاده است.

مسیحی تازیانی افزود: همه اقدامات باید در طبیعت خردمندانه باشد زیرا طبیعت بازخورد عملکرد را بر می گرداند و امروز تولید ریزگردها بر اثر همین برنامه ریزی هایی است که در سطوح مختلف اتفاق افتاده است و امروز لزوم توسعه درخور همان منطقه احساس می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان بیان کرد: در منطقه صنعتی غرب بندرعباس تجمع خیلی زیادی از صنایع ملی و مگاپروژه ها را داریم که آثار آن را در راز مدت احساس می کنیم، اگر آثار فعالیت آنها را در برنامه کاهش آلودگی نداشته باشیم حیات انسانی افراد زیادی به خطر می افتد که قریب به ۳۰ هزار نفر از افراد فعال در این منطقه  در صف اول تهدید خواهند بود.

وی ادامه داد: استانداردها و آثار تجمعی صنایع باعث آلودگی هوا می شود و امروز از مرز زرد بودن به مرز نارنجی بودن پیش روی می کنیم و پلن رشد با پلن کاهش آلودگی محیط زیستی و کاهش آثار سوء باید همراه شود.

مسیحی تازیانی بیان داشت: قریب به ۱۳ هزار هکتار در مناطق غرب بندرعباس درگیر حوزه صنعتی می باشد اما سهم فضای سبز چقدر بوده است؟ سهم ۳ هزار هکتار در دل این منطقه آیا وجود دارد؟ برخی از صنایع سهم ۲۵ درصد خود تکمیل کرده اند اما برخی دیگر از صنایع نتوانسته اند این تعهد را اجرایی نمایند.

وی گفت: برداشت آب الزام برای یک صنعت می باشد، پتانسیل ما برای برداشت صنعتی وجود دریا می باشد اما در نوع برداشت از دریا و اشغال ساحل نیز باید رعایت کنیم که امروز ۲۰ درصد از سواحل هرمزگان در اشغال واحد‌های صنعتی، تولیدی و گردشگری قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان تصریح‌ کرد: از تعداد چارت تعریف شده در استان هرمزگان، از ۴۳۸ پست، ۲۶ درصد بیشتر نیرو نداریم، بخش عمده آنها محیط بان های عزیزی هستند که با حقوق کم و شرایط سخت کاری، مشغول به فعالیت هستند.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان هرمزگان مسیحی تازیانی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین