Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر هریک از بیماران جدید مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا نیز در بخش‌های عفونی و ایزوله تنفسی بیمارستان‌ها جدا از سایر بیماران بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با حدود ۱۲ درصد کاهش از ۱۴۲ به ۱۲۵ نفر کاهش یافته است که ۳۲ نفر آنان به علت بدحالی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۲۷ بیمار بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: همچنین شمار بستری شدگان جدید کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی به صورت روزانه طی ۱۰ روز گذشته با کاهش بیش از ۳۶ درصد از ۶۶ به ۴۲ نفر کاهش یافته است.

دکتر پهلوان ادامه داد: با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی، شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان در ۱۰ روز گذشته ۲ مورد و در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صفر بوده است.

وی در پایان گفت: هم اکنون ۱۳ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ در کلانشهر مشهد فعال است و مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واکسن‌های موجود، آدرس و ساعت کاری این مراکز و پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا به سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۷۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته، مرگ ناشی از کرونا در کشور ثبت نشد و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور در عدد ۱۴۱ هزار و ۳۴۳ تن ثابت مانده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۵۷ هزار و ۹۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هم اکنون هیچ شهرستانی در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارد و ۱۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا مشهد طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا مشهد کرونا ویروس کرونا مشهد طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل