Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همکاری مشترک مرکز توسعه خوشه‌های صنعتی و دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان، پرینت سه بعدی بتن ژئوپلیمری با موفقیت در این دانشگاه طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سیف الله سعدالدین، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت: فرمولاسیون مناسب برای تولید بتن ژئوپلیمری در رساله دکتری به راهنمایی ابراهیم نجفی کانی دانشیار دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان به دست آمده و در نهایت تجهیزات پرینت سه بعدی توسط میثم شکوری دانشیار پردیس علوم و فناوری‌های نوین در مرکز توسعه خوشه‌های صنعتی آماده بهره برداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعدالدین با بیان اینکه این موضوع باعث تنوع گسترده در معماری ساختمان، ساخت سازه‌های پیچیده، کاهش نیاز به نیروی کار متخصص، کاهش هزینه و افزایش سرعت ساخت ساختمان‌ها می‌شود افزود: در این پروژه فرایند ساخت یک دیواره بتنی با استفاده از بتن ژئوپلیمری توسط دستگاه پرینتر سه بعدی بتن در مقیاس آزمایشگاهی انجام شده است.


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان بیان کرد: ساخت سازه‌ها با استفاده از پرینت سه بعدی قطعات بتنی یکی از موضوعات نوظهور است که در سال‌های اخیر مورد توجه محققین حوزه ساختمان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز توسعه خوشه‌های صنعتی از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ با انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه سمنان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه سمنان فناوری و پژوهش وزارت علوم فناوری دانشگاه سمنان بتن ژئوپلیمری سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • آغاز بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت