Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نام نهمین دوره رقابت‌های فضایی کشور به نام "کن‌ست" تا پایان خردادماه جاری تمدید شد.

به گزارش ایران اکونومیست نهمین دوره ملی و سومین دوره بین‌المللی مسابقات کن ست ایران، قدیمی‌ترین مسابقه فضایی کشور، مشابه دوره‌­های گذشته توسط پژوهشگاه هوافضا برگزار می‌­شود و طی این مسابقه تیم‌های شرکت کننده اقدام به طراحی، ساخت و تست یک سامانه فضایی بر روی زمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کن‌ست" ماهواره‌­هایی با ابعاد قوطی نوشابه است که توسط یک سیستم اوج‌دهی تا ارتفاع بیش از ۳۰۰ متری از سطح زمین حمل شده و رهاسازی می‌­شود. این سیستم باید در حین فرود، ماموریت مشخصی را انجام دهد. 

ثبت‌نام نهمین دوره ملی و سومین دوره بین‌المللی این رویداد تا روز ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ تمدید شده است و علاقه‌مندان می­‌توانند با مراجعه به وب سایت پژوهشگاه هوافضا به نشانی www.ari.ac.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره از مسابقات اقدام کنند.

این رقابت در دو کلاس "ماهواره‌های سنجشی-ارتباطی" (با رویکرد داده‌برداری و پردازش تصویر) و "علمی و اکتشافی" (با رویکرد فرود دقیق با استفاده از بال و داده‌برداری بر پایه اینترنت اشیا) برگزار می‌شود.

حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های برتر، جوایز نقدی برای ۳ تیم اول هر کلاس، امتیاز بنیاد ملی نخبگان برای تیم‌های اول هر کلاس از تسهیلات این مسابقه به شمار می‌رود.

بر اساس برنامه زمان‌بندی این رویداد، گزارش طراحی اولیه تیم‌های حاضر در مسابقه کن‌ست در روز ۳۱ مرداد ماه و نتایج داوری گزارش طراحی اولیه نیز در شهریور ماه اعلام می‌شود.

روز ۳۰ مهرماه نیز گزارش طراحی دقیق و ساخت دریافت می‌شود و اعلام اسامی تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی در آبان ماه تعیین شده است.

برگزاری نهمین دوره مسابقات کن‌ست در نیمه اول دی ماه خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مسابقه کن ست ، پژوهشگاه هوافضا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسابقه کن ست پژوهشگاه هوافضا نهمین دوره ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: بازیکنان سپاهان وقت کشی کردند/ از عالیشاه بعید بود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا درویش در پایان دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت: باید از بازیکنان پرسپولیس و همچنین هواداران که یار دوازدهم ما هستند، تشکر کنم. ما بهتر از حریف بودیم اما به آن چیزی که مستحق آن بودیم دست نیافتیم.

او ادامه داد: ما زمانی از بازیکنان کشورهای عربی ایراد می‌گرفتیم که وقت تلف کشی می‌کنند اما بازیکنان سپاهان از دقیقه ۵ بالغ بر ۲۰ بار خودشان را روی زمین انداختند و باعث کند شدن روند بازی شدند. متأسفانه ما نتوانستیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم و کاپیتان تیم هم باید آرامش خود را حفظ می‌کرد و از عالیشاه که بازیکن باتجربه‌ای است چنین رفتاری شایسته نبود.

درویش در خصوص توهین‌هایی که از سمت هواداران سپاهان در بین دو نیمه داده شد، گفت: جالب اینجاست که آنها با وجود میهمان بودن، میزبان را مورد توهین قرار دادند. از مسئولان هم جویا شدم و آنها گفتند اولین نارنجک از سمت سپاهانی‌ها به سمت هواداران پرسپولیس انداخته شد. امیدوارم جو به شکلی باشد که احترام را فراموش نکنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص تمدید قرارداد با اوسمار ویه را تصریح کرد: از او برنامه خواسته‌ایم و به ما اعلام کرد که در بازه زمانی کنونی درگیر دیدارهای باقی مانده است و به مسائل دیگر فکر نمی‌کند و اینکه گفته می‌شد تمدید قرارداد او به نتیجه دیدار با سپاهان بستگی داشت، شایعه‌ای بیش نبود. برای من واقعاً جای سوال است که چرا ۵ هفته مانده به پایان لیگ رسانه‌ها نگران تمدید قرارداد هستند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بزرگان فوتبال آمدند و رفتند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس ماند. اینگونه نیست که خواهش یا تمنای کسی را کنیم. این همه بازیکن عاشق پرسپولیس هستند.

کد خبر 6094713 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • دو نشان طلا، حاصل تلاش تیراندازان همدان در مسابقات آزاد کشور
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA 
  • تمدید مسابقه کتاب شیرین تا روز بزرگداشت فردوسی
  • درویش: بازیکنان سپاهان وقت کشی کردند/ از عالیشاه بعید بود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد