Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@08:18:11 GMT

جوان امروز میراث دار انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۴۰۵۲

جوان امروز میراث دار انقلاب اسلامی است

معاونت امور جوانان ورزش و جوانان گلستان گفت: نسل سوم انقلاب اسلامی یعنی جوانان امروز میراث دار انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حامد ملاحسنی در حاشیه آیین رونمایی از پوستر «جشنواره امیدهای انقلاب» به منظور انتخاب ۱۰۰ جوان برتر شهر گرگان اظهار کرد: در انقلاب اسلامی ایران رویش ها بیشتر از ریزش ها است و جوانان امروز از جوانان اوایل انقلاب توانمند تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید به جوانان نگاه فرصت محور و امیدوارانه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در تحلیل سه نسل انقلاب اسلامی نسل اول؛ انقلاب را ایجاد کردند، نسل دوم انقلاب را حفظ کردند و نسل سوم یعنی جوانان امروز میراث دار انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: وظیفه ما شناسایی شبکه ای جوانان است تا هویت ملی را در آنان تثبیت کنیم.

ملاحسنی یادآور شد: میزبان و صاحب این چنین برنامه ها و جشنواره ها باید جوانان باشند تا به دل آنها بنشیند و پذیرای آن باشند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و اقشار مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت برگزار شد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این اجلاسیه اظهار کرد: دوره‌هایی را پشت سر گذاشتیم که در همه آن ایام با تکیه بر دین‌مداری مردم از آزمون‌ها عبور کردیم، توفیقات بزرگی در مبارزه با رژیم ستمشاهی حاصل شد، دوران پر افتخار دفاع مقدس، دوران سازندگی با رشد علمی و دوران مقابله با تحریم‌ها و تهاجمات فرهنگی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: درباره علل عبور از این بحران‌ها تحلیل‌های مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه مسلم است تأسی به شهدا و بهره‌گیری از ظرفیت خون مطهر شهدا و ویژگی‌های جهاد و شهادت یکی از عوامل اصلی توفیق در عبور از این بحران‌هاست. در انقلاب تمرین دین‌داری کردیم، تمرین آمدن به عرصه دین و عبور از این اتفاقات بسیار مهم و اتفاقات بزرگ به‌واسطه حضور شهدا در کشور به منصه ظهور رسید.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: شهید هدآیت‌الله طیب در بهترین دانشگاه‌های غرب آمریکا پذیرفته شد، درس خود را آغاز کرد، جنگ که می‌شود برمی‌گردد به ایران تا در جنگ تحمیلی علیه رژیم بعث شرکت کند، این شهید در وصیت‌نامه خود قید می‌کند «اگر شهید شدم جنازه من را در روستای محروم خودم دفن کنید تا با توجه به آرامگاه من مسئوللن بیایند به مردم محروم روستا خدمت کنند». با تواضع می‌گوید در دوران زنده بودنم نتوانستم کاری برای مردم کنم، باشد که آرامگاه من منشأ رسیدگی به روستا باشد، این یعنی اخلاص، آینده‌نگری و رقم زدن تاریخ.

منصوری اضافه کرد: سال‌ها گذشت و به برکت وصیت این شهید امروز پل روستا توسط استاندار و همکارانشان ساخته شد، این یعنی فرهنگ شهادت و آینده سازی. رحمت و رضوان خداوند متعال بر شهدای غزه که بیش از چند ده هزار شهید اهدا کردند؛ اما ایستادند تا پوزهٔ نجس این سگ صهیونیستی را به خاک بمالند.همه دنیا منسجم شدند تا آسیب بزنند به جبهه مقاومت؛ ببینید روزبه‌روز بر اقتدار این جبهه با محور ایران افزوده می‌شود، همه دست‌به‌دست هم دادند تا سوریه را زمین بزنند، سید و مولای ما ایستاد، گفت سوریه بماند؛ سید حسن نصرالله ایستاد، حضرت آقا راهبری کردند.

وی عنوان کرد:در همه شاخص‌های مهم کشور در حوزه‌های اقتصادی رو به پیشرفت است. رهبر انقلاب فرمودند در بیش از ۵۰ شاخص اقتصادی وضعمان از قبل بهتر است؛ شاخص‌های مهمی مانند رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی، افزایش تولید و بسیاری از شاخص‌های بزرگ و مهم از قبل بهتر بوده هرچند مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم که به برکت کار جهادی و شبانه‌روزی که دولت انجام خواهد داد در کنار پشتیبانی مردم روزبه‌روز شاهد روز‌های بهتر باشند.

صدای انقلاب اسلامی در همه دنیا شنیده می‌شود

آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان گفت: امروز صدای انقلاب اسلامی در همه دنیا شنیده می‌شود، مجری تلویزیون آمریکا می‌گوید؛ دانشجویان دانشگاهیان آمریکا شعار‌هایی با مضامین شعار‌های شهدا، آیت‌الله خامنه‌ای، اسلام، عدالت، عزت و اخلاق را می‌دهند، امروز می‌بینیم که شهدا چه عظمتی خلق کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دیروز فریاد رهایی قدس را سر می‌دادیم، مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سر می‌دادیم، صدای ما صدای تنها بود؛ اما به برکت مقاومت شهدا و خون درخشان شهدا، امروز در همه دنیا شعار‌های انقلابی اسلامی را سر می‌دهند، امروز در همه جهان این شعار از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز شده هر صدایی که راه شهیدان را جلوی پای ما قرار بدهد، صدای خدا، اولیا و انبیا بوده و هر صدایی که قصد داشت راه شهیدان را به فراموشی بسپارد، این صدا، صدای شیطان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: مردم، جوانان، دختران، زنان و مردان با وجود تلاش دشمنان راه شهیدان را گم نکرده‌اند، پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته می‌شود و صدای منجی عالم بشریت از تریبون‌های سراسر جهان شنیده خواهد شد.

حسینی خطاب به منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: مردم قدردان نعمت‌های انقلاب هستند، همه دوران ذلت‌بار طاغوت که نه جاده وجود داشت و نه امکانات را دیده‌ایم، آن دوران سراسر فقر، ذلت، خواری و عقب‌ماندگی بود؛ در حالی که سراسر کشور منابع نفتی بود و آن شاه ملعون می‌گفت؛ آن‌قدر پول‌های هنگفت در اختیار داریم که نمی‌دانیم آن را چه کار کنیم.

وی ادامه داد: امروز خدمات نظام رخ‌نمایی می‌کند، مردم شاکر و سپاسگزار هستند؛ اما ظرفیت جمهوری اسلامی بیشتر از این چیز‌هاست، ظرفیت نظام ظرفیت جهانی بوده با همه این سرمایه‌های بسیار گسترده؛ اما در بخشی از مسائل، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت جاده‌های ارتباطی این استان توضیح داد: جاده‌های ارتباطی مناسب نیست و بخشی از این راه‌های ارتباطی ایمنی لازم را ندارند، راه‌آهن یکی از مطالبات است که خیلی وقت پیش مصوب شده، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

حسینی با بیان وضعیت سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: سد‌هایی که در این استان وجود دارد، کمترین بهره‌ای از آنها نصیب مردم استان می‌شود، همان‌طوری که نفت برای همه قابل استفاده بوده و توقع داریم که مردم این استان از آب سد‌ها بهره کافی را ببرند.

وی اضافه کرد: سد چمشیر ۲ میلیارد مترمربع حجم ذخیره‌سازی دارد؛ اما در تقسیم این آب استان کهگیلویه و بویراحمد بهره کمی دارد، از سد مارون بهره نمی‌بریم، بیشترین سهم آب سد کوثر به استان‌های همجوار می‌رسد. انتظار می‌رود حقآبه این استان از این سد‌ها دیده شود. سد آبریز مطالبه مهم مردم است، این وضعیت ناامیدکننده نباید ادامه پیدا کند.

جهانیان مات و مبهوت اقتدار ایران هستند

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر امام‌جمعه دهدشت نیز بیان کرد: اگر امروز ایران اقتدار دارد و جهانیان مات و مبهوت مانده‌اند به این دلیل است که ایران دشمن اصلی خود را در منطقه سر جای خود نشاند و این غیرت و ایستادگی اقتدار دارد. مردمی که از زمان پهلوی اول تاکنون همچنان ایستادگی کردند، آنهایی که در ۱۳۱۶ در ممبی بهمئی و قلعه علا، در تنگ تامرادی و جنگ بجستان‌ایستادگی کردند، تا ایران با افتخار بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است