Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@07:12:47 GMT

برنج ایرانی ارزان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۴۰۹۹

برنج ایرانی ارزان می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به آغاز مانور نظارت بر زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی از صبح امروز شنبه ۲۱ خرداد گفت: چهار هزار نفر در کشور کار نظارت بر کل زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی و مواد غذایی را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از بسیج اصناف و بسیج وزارت جهاد کشاورزی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

برنج خارجی فعلا گران نمی‌شود

وی افزود: در راستای مردمی سازی یارانه‌ها و نظارت بر قیمت‌های تعیین شده، نظارت بر بخشی از این زنجیره در کارخانه‌های مواد غذایی خواهد بود.

ساداتی نژاد، کالاهای مورد بررسی را شامل محصولات کشاورزی، لبنیات، حبوبات، برنج وارداتی، شکر و روغن عنوان و بیان کرد: از آغاز زنجیره توزیع تا فرآوری در کارخانه و توزیع آنها مورد نظارت بازرسان قرار خواهد گرفت. تعزیرات هم با توجه به ضوابط جدیدی که برای این دستگاه تعیین شده و افزایش اختیارات، به نظارت‌ها کمک می‌کند. در این مانور قیمت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورتی که بیش از قیمت تمام شده ارائه و عرضه شوند به تعزیرات معرفی خواهند شد. مردم هم با شماره ۱۲۴ تخلفات گران فروشی را به تعزیرات اعلام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره اقدام برخی کارخانه‌های لبنی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود اظهار داشت: شرکت‌های تولید کننده مواد لبنی فقط ۴ قلم کالای اساسی که قیمت آنها اضافه و به کارخانجات اعلام شده را می‌توانند افزایش دهند.

وی ادامه داد: گزارشی در خصوص افزایش مواد لبنی غیر از اقلام اعلام شده به ما واصل شد که کارخانه لبنی مورد نظر را خواستیم و قرار شد قیمت را کاهش دهند. با تخلفی که صورت گرفته برخورد شد و همچنین نظارت مستمر داریم که قیمت محصولات لبنی افزایش داده نشود.

ساداتی نژاد یکی دیگر از تخلفات برخی از کارخانجات لبنی را کاهش تولید چهار قلم اصلی خواند و گفت: قرار شد تحت هیچ شرایطی، تولیدات این چهار قلم لبنیات کاهش نداشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص برنج گفت: دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی کاهش عرضه و برخی سودجویی ها بود که سبب شد قیمت برنج ایرانی کاهش یابد. در فصل برداشت برنج هستیم که تعدیل (کاهش) هایی به آن اعمال خواهد شد.

وی تأکید کرد: هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی برنج خارجی با کیفیت بالاتر وارد کرده که به کاهش قیمت آن می‌انجامد. همچنین ۵۰ هزار هکتار اراضی کاشت برنج قراردادی با شرکت بازر گانی دولتی داریم که به محض ورود بازار، به کاهش قیمت برنج ایرانی منجر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143779 برچسب‌ها قیمت کالا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قیمت کالا جهاد کشاورزی برنج ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد