Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:49:33 GMT

شرلی جکسون دو داستان جدید منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۴۳۰۶

شرلی جکسون دو داستان جدید منتشر کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از گاردین، داستان‌های چارلی رابرتز (Charlie Roberts) و فقط بایست و منتظر باش (Only Stand and Wait) از شرلی جکسون فقید، روز نهم ژوئن (پنجشنبه، ۱۹ خرداد) در مجله آمریکایی استرند منتشر شدند.

در داستان چارلی رابرتز زوجی برای یک میهمانی شام برنامه‌ریزی می‌کنند و بیشتر داستان به مکالمه این دو درباره افرادی که می‌خواهند به این میهمانی دعوت کنند، اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لایه پنهان زیر شوخی‌های این زن و شوهر تنشی ملموس و ابراز نشده وجود دارد. عنوان این داستان الهام گرفته شده از نام صاحب یک چاقوی جیبی است که پشت در خانه این زوج رها شده است.

داستان فقط بایست و منتظر باش نیز به موضوعاتی چون انزوا و انکار می‌پردازد که در رمان‌های تسخیرشدگی خانه هیل و ما یک عمر قلعه نشین بوده ایم نیز مشهود بودند. این داستان روایتگر داستان بیماری است که به تازگی یک جراحی را پشت سر گذاشته و پزشکش می‌خواهد پانسمان‌هایش را باز کند.

این دو داستان فوق العاده کوتاه هستند، چارلی رابرتز کمی بیش از ۵۰۰ کلمه است و بایست و منتظر باش کمتر از ۴۰۰ کلمه.

جکسون سال ۱۹۶۵ میلادی در حالی که تنها ۴۸ سال سن داشت، درگذشت. اما آثار او در سالهای اخیر به دنبال ساخت اقتباس سینمایی ما یک عمر قلعه نشین بوده ایم و سریال تسخیرشدگی خانه هیل به شهرتی جدید دست یافتند. استیون کینگ از رمان تسخیرشدگی خانه هیل جکسون به عنوان یکی از دو رمان بزرگ ماوراءالطبیعی جهان در ۱۰۰ سال گذشته یادکرده است.

جکسون همچنین نویسنده داستان کوتاه کلاسیک قرعه کشی (the lottery) نیز هست که اولین بار در سال ۱۹۴۸ در نیویورکر منتشر شد.

آخرین بار در سال ۹۹ بود که یک داستان جدید و دیده نشده از این نویسنده مطرح منتشر شد. این داستان کوتاه که ماجراجویی در یک شب بد نام داشت درباره یک زن خانه‌دار به نام ویوین است که در وقت استراحت برای خرید سیگار به فروشگاه می‌رود.

وی در فروشگاه یک زن باردار با لهجه ایتالیایی را می‌بیند که می‌خواهد تلگرام بفرستد اما تنها چیزی که نصیبش شده خشونت کلامی فروشنده است. ویوین به داد این زن مهاجر می‌رسد و او هم برای تشکر، پول سیگار ناجی اش را حساب می‌کند.

برچسب‌ها داستان کوتاه ادبیات داستانی نویسنده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داستان کوتاه ادبیات داستانی نویسنده داستان کوتاه ادبیات داستانی نویسنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد

به گزارش قدس آنلاین، رضا رسولی نویسنده از نگارش رمان جدید خود خبر داد و گفت: فضای دانشگاه‌ها و اتفاق‌های جذاب و شورانگیز آن، مناسبات استادان با دانشجویان، مسئله‌ها و دغدغه‌های استادان و حتی مشکلات و گرفتاری‌هایی که استادان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تقریبا هیچ نمودی در ادبیات داستانی ما ندارد و در واقع هیچ نویسنده‌ای زندگی علمی، آموزشی استادان را روایت نمی‌کند،‌ این در حالی است که هزار ماجرای جالب و جذاب مربوط به تدریس، آموزش و پژوهش در نظام آموزش عالی ما بی‌صدا رخ می‌دهد و اهالی قلم، رسانای این صداها که واقعیت و حقیقت دانشگاه‌های ماست، نمی‌شوند.

وی در ادامه با اذعان به اینکه زندگی استادان هم مانند سایر گروه‌های اجتماعی هم زمان متن و حاشیه دارد، گفت: از اواخر دهه 90 این موضوع با خرده روایت‌های داستانی ذهنم را مشغول کرده و در این رمان می‌خواهم تلاش کنم تا روایتی نزدیک به واقعیت‌ها به مخاطب ارائه کنم.

این نویسنده گفت: پیش طرح این رمان را اواخر سال قبل نوشته‌ام و امیدوارم که تا پایان سال نگارش نهایی آن به پایان برسد و البته ترجیحم این بود که اسم اثر را متناسب با حال و هوای دانشگاه‌ها و اصطلاحات متداول آن انتخاب کنم  و به همین دلیل نام حذف و اضافه را برای آن برگزیدم که از قضا ارتباط مستقیمی با ارتباط بین استاد و دانشجو و تدریس دارد.

وی افزود: در این رمان سعی‌ام بر این است که از خاطرات و تجربیات 15 سال تدریسم برای خلق شخصیت‌ها و ماجراها استفاده کنم و امید دارم که سایر نویسندگانی که سابقه تدریس در دانشگاه را دارند و با حال و هوای دانشگاه‌ها، مسائل آموزشی و ارتباط‌های علمی استاد و دانشجو آشنا هستند، برای نوشتن در دانشگاه‌ها پیش قدم شوند و قلم به دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نیکولاس جکسون: امسال موقعیت‌های زیادی را از دست دادم؛ امیدوارم فصل آینده بهتر کار کنم
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • طرح لو رفته از پیراهن خارج از خانه منچستریونایتد برای فصل 25-2024 / عکس
  • طرح پیراهن خارج از خانه آرسنال برای فصل 25-2024 لو رفت / عکس
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود