Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سام  مردانی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته جهادکشاورزی افزود: در فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۵۸۵ هزار قطعه، اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۳۳۰هزار قطعه و خردادماه تاکنون ۹۲۸هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است که میزان جوجه‌ریزی فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش و اردیبهشت و خردادماه نسبت به مدت  مشابه پارسال تغییری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به حذف ارز ترجیحی و طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ و افزایش قیمت مرغ، گفت: در ابتدای اجرای طرح خرید مرغ کاهش یافت و هم‌اکنون مرغ در بازار استان به قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد و تا حدودی خرید مرغ افزایش یافته است و مرغ مازاد تولیدی منجمد و یا از استان صادر می‌شود.

مردانی گفت: با توجه به حذف ارز ترجیحی و جایگزین شدن آن با ارز نیمایی قیمت هر کیلوگرم ذرت از ۱۹۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان،هر کیلوگرم جو از ۱۸۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم سویا از ۳۲۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه دوم تولید شیر را دارد، گفت: سال گذشته بیش از ۳۰۲ هزار و ۸۰۰ تن شیر در استان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۳۰۹ هزار و ۴۰۰ تن برسد.

 به گزارش ایرنا، ۲۱ تا ۲۷ خردادماه به  عنوان هفته جهاکشاورزی  نامگذاری شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری مرغداری وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری مرغداری هزار قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد

سید مهدی فرحی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: میزان صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی برضرورت ارتقای بهره‌وری، تعریف برنامه‌های راهبردی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملی از جمله تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها و مشارکت‌های مردمی برای تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در کشور تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت زنجیره ارزش محصولات گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشتاز و نمونه در عرصه تعریف و معرفی زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: با تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش‌ساز در استان‌ها و تبدیل آن‌ها به ارزش اجرایی و معرفی مدیران راهبر باید بهره‌وری را چند برابر کرد.

فرحی یادآور شد: تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها موجب ارتقای بهره‌وری، صادرات، تولید، اشتغال‌زایی و نوآوری در استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود