Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، همراه با رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک از شنبه تا یکشنبه (۲۱ تا ۲۲ خرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در نیمه شمالی خراسان رضوی و یکشنبه در نیمه شمالی خراسان رضوی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و دامنه در شرق هرمزگان مورد انتظار است که  آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی، صاعقه، در نواحی مستعد بارش تگرگ، آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال تاخیر در پروازها را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، عدم تردد از حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام، استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد رنگ ازوزش باد و خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک از شنبه تا سه‌شنبه(۲۱ تا ۲۴ خرداد) خبر داد که احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی را به همراه دارد.

این شرایط جوی روز شنبه در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی اصفهان، نوار شرقی کرمان، یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان، یکشنبه در نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق استانهای یزد و سمنان، دوشنبه در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و سه شنبه در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران مورد انتظار است.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک از شنبه تا دوشنبه(۲۱ تا ۲۳ خرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات در مازندران، سمنان، تهران، نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، یک‌شنبه در آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی و ارتفاعات در مازندران، تهران، سمنان و جنوب خراسان شمالی و دوشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

بر اثر این مخاطره احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کد خبر 682598 منبع: ایسنا برچسب‌ها سازمان هواشناسي گرد و خاک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسي گرد و خاک ساختمان های نیمه کاره تابلوهای تبلیغاتی سازمان هواشناسی درختان فرسوده آذربایجان غربی آذربایجان شرقی سازه های موقت شنبه در نیمه خراسان رضوی نیمه جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به تشریح پروژه‌های انجام‌شده و در حال اجرای این سازمان در پایان سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری پرداخت.

حمید کشتکار امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه به تشریح پروژه‌های انجام شده و در حال اجرای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز در پایان سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری پرداخت.

وی افزود: پروژه نورپردازی پل مدافعان سلامت با هدف زیباسازی منظر شهری در بولوار رحمت انجام و در تقاطع مدافعان سلامت بیش از ۸ هزار متر کابل‌کشی، ۳ هزار عدد انواع چراغ، نصب ۶۵ عدد تابلو برق، حفر ۵۰۰ متر کانال و غلاف گذاری و بیش از ۳ هزار متر نبشی کشی انجام‌شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بیان کرد: در پروژه لوسترهای خیابانی با هدف زیباسازی منظر شهری در بولوارهای آزادی، امیرکبیر و امام رضا(ع) ۱۷ هزار متر ریسه نوری و بیش از ۵۹ عدد المان نوری استفاده شده است.

به گفته کشتکار، پروژه نورپردازی ورودی‌های شهر در بولوارهای مدرس و دکتر حسابی شامل ۱۵ هزار متر ریسه نوری و حدود ۱۰۰ المان نوری انجام شده است.

وی بیان کرد: پروژه محور نور در بوستان آزادی و محور ارگ کریم‌خان بالغ‌بر ۹ هزار متر کابل‌کشی، بیش از ۲۵ هزار متر ریسه، نصب ۴۰ عدد تابلو برق، تعداد ۲۶ نوع المان نوری و ۵۰۰ عدد المان انجام شده است.

پروژه نورپردازی خیابان ۹ دی با ۳ هزار متر کابل ۴۵ با مشخصات پایه برق، ۱۳۵ شعله، ۱۹ عدد تابلو برق، ۱۲۰۰ متر استون لایت و پروژه نورپردازی تونل نور ارگ کریم‌خانی در پشت ارگ کریم‌خانی در ۱۰ هزار متر ریسه، ۱۱ عدد تابلو برق، ۶۰۰ متر کابل، ۹۴ متر طول مسیر و ۵۸ عدد ستون انجام شده است که رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به آن پرداخت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در حوزه زیباسازی شهری ادامه داد: پروژه نورپردازی طاووس فاز ۲ در دروازه قرآن شامل ۵۶۵ متر چراغ استون لایت، ۴ عدد تابلو برق و ۱۳۳۰ متر کابل انجام و پروژه نورپردازی ساعت گل در میدان امام حسین شامل ۸ متر استون لایت، ۲۴ اسپات جت لایت ۱۲ فوت لایت، یک تابلو برق و ۱۴۰ متر کابل انجام‌شده است.

وی گفت: پروژه نورپردازی پل غدیر باهدف نورپردازی منظر شهری در شب در پل غدیر و نورپردازی باغ‌موزه سنگ در بوستان آزادی و جهان‌نما ۷۳ عدد، چوب  و فلز، نوع رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای اقدام شده است‌.

کشتکار تصریح کرد: نسبت به مبلمان و نیمکت خانواده آماده نصب در بوستان آزادی و باغ جهان‌نما باهدف ساخت مبلمان شهری در بوستان آزادی و جهان‌نما ۷۳ عدد، چوب، فلز و نوع رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای اقدام شده است.

وی به احداث سردیس شهدا، مشاهیر و مفاخر شامل سردیس‌های ساخته‌شده شهدا با متریال بتن گلاسه در ابعاد ۱.۵ برابر اندازه حقیقی مکتبی شیرازی (شاعر قرن ۹) شامل استاد صراف، هودی، سیف، شهید جاویدی، شهید سپاسی و شهید ذوالفقار نسب نیز اشاره کرد.

کشتکار بیان کرد: پروژه تابلوی خوش‌آمدگویی ورودی دروازه قرآن با سازه فلز، پروژه اجرای شستشو و نقاشی بر روی جداره تقاطع شهدای مهدی‌آباد با نوع رنگ اکرولیک- الوان و طراحی جداره زیرگذر مهدی‌آباد از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

وی همچنین به پروژه تبدیل جداول خاکی به بتنی باهدف بهینه‌سازی آبیاری باغات و جلوگیری از هدر رفت آب در محله منصورآباد (قنات شیخ محمدی و حاج شمس)، اجرای شست‌وشو و نقاشی بر روی جداره کنارگذرها، اجرای شستشو و نقاشی بر روی جداره پل دفاع مقدس اشاره کرد.

 عقد قرارداد در حوزه کاشت درخت و درختچه و توسعه کمربند سبز، کاشت درخت و درختچه در کمربند سبز  در سال ۱۴۰۲ با ۱۶ هزار اصله، کاشت درخت و درختچه در رینگ کمربندی شیراز (از پل شهدای ۷ آذر به سمت منطقه ۵) با ۳ هزار اصله، بذرکاری گونه‌های مناسب در کمربند سبز شیراز ۱۴۰۲ با ۲۰۰ هزار بذر و عقد قرارداد در حوزه بهسازی مسیرهای دسترسی ارتفاعات نصرآباد از جمله موارد حوزه فضای سبز شهری است که رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به آن پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور