Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه رفاه خبرگزاری فارس، حوزه «تأمین اجتماعی» یکی از مهم­ترین موضوعاتی است که نظام­های حقوقی دنیا از دیرباز با آن دست­ وپنجه نرم می­‌کنند و هر یک با توجه به تعریفی که «رفاه» و «تأمین اجتماعی» دارند، نسبت به ارائه خدمت عمومی به شهروندان خود می‌­پردازند. سابقه تشکیل نهاد تأمین اجتماعی در کشور ایران نیز به پیش از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد و در آن زمان سه حوزه اصلی حمایت از بازنشستگان، ازکارافتادگان و بیکاران و حمایت‌های درمانی از کارگران جزو وظایف اصلی و بنیادین تأمین اجتماعی به شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انقلاب اسلامی، اصل 29 قانون اساسی صراحتاً به مسئله تأمین اجتماعی اختصاص یافت و تکلیف دولت در این خصوص را روشن نمود. حال پس از گذشت 43 سال از وقوع انقلاب اسلامی ایران، مقام معظم رهبری (مدظله­العالی) در راستای بند 1 اصل 110 قانون اساسی اقدام به ابلاغ سیاست­های کلی تأمین اجتماعی نموده و چشم­انداز جدیدی در این حوزه برای دستگاه­های کشور ترسیم  کردند. 

 به همین منظور، پژوهشکده سیاست­ پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت در نظر دارد تا راستای تبیین و ترویج سیاست­های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی 21/01/1401 مقام معظم رهبری (مدظله­العالی) و تحلیل و بررسی چالش­ها و چشم ­اندازهای نظام تأمین اجتماعی، نشست علمی و تخصصی را با حضور فاطمه قاسم­پور عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، علی حیدری رئیس کارگروه رفاه و تأمین اجتماعی کمیسیون علمی فرهنگی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب ­رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، مجتبی همتی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و مؤلف کتاب «حقوق تأمین اجتماعی» و محمد غریب­شاه کارشناس و متخخص امور اجتماعی برگزار کند.

همچنین در این نشست، گزارش تخصصی- سیاستی «تحلیل و ارزیابی پیش­نویس سیاست­های کلی نظام به همراه پیشنهادات اصلاحی» که در کارگروه حکمرانی گروه حقوق و سیاسی پژوهشکده حکمت تهیه و تنظیم شده است مورد ارائه قرار خواهد گرفت.

از جمله حامیان کرسی تخصصی «سیاست­های کلی تأمین اجتماعی؛ از ابلاغ تا اجراء» می­توان به خانه اندیشه­ ورزان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و نیز انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه تهران اشاره کرد.

گفتنی است این نشست به دو صورت حضوری و مجازی در روز دوشنبه مورخ 23 خردادماه 1401 از ساعت 10 الی 12 در خانه اندیشه­ورزان (خانا) واقع در چهارراه ولیعصر برگزار می­گردد و به شرکت­ کنندگان حضوری در این جلسه «گواهی حضور» اعطاء می شود.

علاقه ­مندان و متقاضیان حضور در این کرسی تخصصی می‌­توانند با ارسال پیام به آی­دی @hekmat_ac در تلگرام و بله و یا تماس با شماره­های 66974328-021 و یا 09101456720 ثبت ­نام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تأمین اجتماعی سیاست های کلی تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی سیاست های کلی تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محسن رضایی از برگزاری نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ادارات تبلیغات اسلامی یاسوج و کهگیلویه فردا، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۸ همزمان با سراسر کشور خبر داد. وی افزود: این آزمون با حضور ۱۶۷ نفر از بانوان و آقایان در رده‌های سنی در بخش‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و با حضور علی‌اکبر ظفرآبادی، داور و پیشکسوت قرآنی کشور برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: مرحله دوم این دوره از آزمون به‌صورت شفاهی در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. رضایی گفت: مدرک حفظ ۱۰ جزء معادل دیپلم، حفظ ۲۰ جزء معادل فوق دیپلم و حفظ کل معادل لیسانس محسوب می‌شود و امتیاز ویژه‌ای در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی دارد. رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه https://bpms.telavat.ir دریافت کنند، گفت: برای ورود به صحفه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

دیگر خبرها

  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»