Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:47:05 GMT

روایت رسانه چینی از زندگی یک معلم افغان زیر بمباران هوایی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۴۴۷۵

روایت رسانه چینی از زندگی یک معلم افغان زیر بمباران هوایی آمریکا

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «آمریکا با ادعای حقوق بشر به افغانستان آمد، اما طی 20 سال گذشته دقیقا عکس این موضوع را انجام داد.» این گفته‌های یک معلم افغان است که براثر بمباران هوایی آمریکا یک پای خود را از دست داده و این موضوع عمیقا زندگی وی را تحت تاثیر قرار داده است. 

رسانه چینی CGTN در گزارشی نوشت: «محمدنسیم» معلم 27 ساله افغان است که در میدان وردک زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زمانی که با پسرعموی خود در مزرعه کشاورزی کار می‌کرده، توسط یک هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفته است. پسرعموی وی کشته و خود محمدنسیم نیز یک پای خود را در این حادثه از دست می‌دهد.

وی درباره روز حادثه گفت: «برای آوردن گندم برای حیوانات به مزرعه رفته بودیم که ناگهان صدای ترسناکی شنیدیم و بعد بمب منفر شد و ما هدف قرار گرفتیم. پسرعمویم در زمان حمله کشته شد و من هم یک پای خود را از دست دادم.»

این معلم افغان ادامه داد: که پس از این حادثه پزشکان 375 ترکش در بدن من یافتند و روح من عمیقا از این حادثه متاثر شده و زندگی من نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. 

محمدنسیم گفت: آمریکایی ها فکر می‌کردند که من از اعضای طالبان هستم اما تاکنون هیچ جرمی را مرتکب نشدم و هیچ با طالبان ارتباط نداشتیم و هنوز هم نمی‌دانم که چرا مورد هدف قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: چند حمله هوایی در روستای ما از سوی آمریکایی‌ها انجام شد و بسیاری از مردم روستا قربانی حوادث مشابه شدند. 

این معلم افغان در پایان تاکید کرد: آمریکا با ادعای حقوق بشر به افغانستان آمد، اما طی 20 سال گذشته دقیقا عکس این موضوع را انجام داد.»

محمد نسیم که هنوز ترکش‌های در بدن وی از این حادثه به یادمانده و دائما در حال درد کشیدن است به دلیل عدم داشتن پول کافی و همچنین نبود مراکز درمانی همچنان در حال درد کشیدن است. 

به گزارش این رسانه چینی محمد نسیم یکی از هزاران افغان است که زندگی وی را بمب‌های آمریکایی برای همیشه تغییر داده است. 

 

 

 

آمریکا در طول جنگ 20 ساله در افغانستان هزاران بمب را بر سر مردم بی‌گناه افغان پرتاب کرد و این کشور را به آزمایشگاه بمب‌های تازه خود تبدیل کرده بود. در آخرین مورد آمریکا یکی از بزرگترین بمب‌های خود تحت عنوان مادر بمب ها را در این کشور آزمایش کرد. 

براساس آمار صلیب سرخ جهانی تاکنون 800 تا 1 میلیون نفر از مردم افغانستان به دلیل انفجار مین‌ و مواد منفجره باقی مانده جنگی دارای معلولیت شده و بخشی از اعضای بدن خود را از دست داده‌اند و برای ادامه زندگی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

صلیب سرخ اعلام کرده از میان معلولین ناشی از انفجار مین‌ در افغانستان حدود ۲۰۰ هزار آن را کودکان تشکیل می‌دهد.

همچنین سازمان نجات کودکان در آخرین گزارش خود بعد از خروج نیروهای آمریکای از افغانستان اعلام کرد، که در جنگ ۲۰ سال اخیر افغانستان از زمان حضور آمریکا تا خروج سربازان در این کشور حدود ۳۳ هزار کودک افغان کشته و یا معلول شده‌اند (بیشتر بخوانید).

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان بمباران آمریکا معلم افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با حمله موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل تا حد زیادی شکست خورد.

این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که از بین هشت موشکی که این سامانه پدافند هوایی آمریکا یرای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران شلیک کرد، فقط دو موشک در اصابت به هدف خود موفق عمل کردند.

اذعان دیرهنگام رادیو ارتش رژیم اشغالگر در حالی است که رسانه های عبری چند روز پس از عملیات وعده صادق گزارش دادند که ادعاهای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچ پهپاد ایرانی نتوانسته وارد اراضی اشغالی شود صحت ندارد.

این رسانه ها تاکید کردند که آمار ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک های ایران جنون‌آمیز و مبالغه‌آمیز است و ممکن است باعث شود صهیونیست ها و حتی عناصر ارتش توجهی به این آمار نکنند.

در ادامه این گزارش ها تصریح شد که ادعاهای ارتش اشغالگر در راستای کم جلوه دادن خسارت‌های وارده بعد از عملیات ایران صحت ندارد، چرا که دست‌کم ۹ موشک از سیستم دفاعی اسراییل در پایگاه هوایی نواتیم عبور کردند.

کد خبر 6094147

دیگر خبرها

  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در گذره هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند