Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:15:36 GMT

باید برای هر احتمالی در برابر ترکیه آماده باشیم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۴۴۸۰

باید برای هر احتمالی در برابر ترکیه آماده باشیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه «توویما»، وبگاه یونانی «توویما» اکونومو، سخنگوی دولت یونان امروز شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» اعلام کرد: ما از خود راضی نیستیم. باید برای هر احتمالی با ترکیه آماده باشیم.

سخنگوی دولت یونان در این خصوص گفت: کارت برنده یونان روابط آتن با متحدان و تقویت موقیع دفاعی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این وبگاه، این مقام یونانی در این خصوص اضافه کرد: یونان کاملا می‌ تواند با هر چالشی علیه حاکمیت ملی و حقوق حاکمیت خود مواجه شود. این به نفع ما است که وارد هیچ تشدید تنشی با ترکیه نشویم.

سخنان و موضع گیری سخنگوی دولت یونان در حالی مطرح می شود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه چندی پیش درباره نظامی کردن جزایر واقع در دریای اژه هشدار داده و گفته بود که در این زمینه با احدی نیز «شوخی نداریم».

«رجب طیب اردوغان» در این خصوص گفته بود: از آتن می‌خواهم از رؤیاپردازی، اقدامات و اظهاراتی که موجب پشیمانی است خودداری کند. سر عقل بیایید. آنکارا هرگز از حقوق خود در دریای اژه صرف نظر نمی‌ کند و از استفاده از حقوق خود که در توافقات بین‌ المللی درخصوص نظامی کردن جزایر ذکر شده است نیز عقب‌ نشینی نخواهد کرد.

گفتنی است که کشورهای یونان و ترکیه هر دو عضو ناتو هستند.

این در حالبیست که دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

کد خبر 5511690

منبع: مهر

کلیدواژه: دریای اژه یونان ترکیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه ایران عراق سوریه فلسطین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین مسکو لبنان آژانس بین المللی انرژی اتمی واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • شکست خانگی آدانادمیراسپور برابر گالاتاسرای
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند