Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام گفت: رویکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حالت فنی، تخصصی و حرفه‌ای به رویکرد سیاسی مبتنی بر خواست و اراده نظام سلطه تبدیل شده است.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با  ایران اکونومیست افزود: مشکل غرب با جمهوری اسلامی مشکل هسته ای نیست و مشکل اساسی آنها موضوع اعتقادات ملت ایران و نظام سیاسی برآمده از دین و اندیشه های دینی و ایستادگی ملت ایران مقابل نظام سلطه است آنها سعی می کنند برای مقابله با این موضوع از هر بهانه ای استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر رافائل گروسی به سرزمین اشغالی و دیدار با مقامات صهیونیستی تصریح کرد: سال‌هاست رویکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حالت فنی، تخصصی و حرفه‌ای به رویکرد سیاسی مبتنی بر خواست و اراده نظام سلطه تبدیل شده است و دیدگاه‌هایی که به تازگی بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاکم شده است، ترجمان گفتمان و رویکردهای نظام سلطه و رژیم صهیونیستی است گروسی حرف‌های لابی صهیونیست‌ها را می‌زند و تمامی منویات لابی صهیونیستی از زبان گروسی خارج می‌شود.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه رسالت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر موضوع منع اشاعه سلاح های هسته ای پایه گذاری شده است، بیان داشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید محل بحث، تعامل، اجماع، هماهنگی و توافق همه کشورها باشد، اما اروپایی‌ها در رفتارهای سیاسی خود با سوء استفاده از این نهاد تحت تأثیر اراده و خواست آمریکا و لابی صهیونیستی عمل می‌کنند و این آژانس به ابزاری برای نظام سلطه تبدیل شده است.

عزیزی با اشاره به همکاری و تعامل ایران با آژانس گفت: ایران در طول سال های متمادی بیشترین حجم همکاری را با آژانس داشته است اما در مقام عمل، رفتار آژانس را بر حُسن همکاری ندیدیم و این نشان می دهد که برای آژانس موضوع هسته ای مطرح نیست و اگر بر مبنای میزان تعامل بین آژانس و ایران، قرار بود معادله ای برقرار شود باید مدت ها قبل موضوع مورد بحث ایران و آژانس به اتمام می رسید.

وی با اشاره به واکنش ایران مقابل قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره رفتار هوشمندانه، قاطعانه و بازدارنده را مبنای عمل قرار می‌دهد. امیدواریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم عاقلانه و بر مبنای منافع ملی همه کشورها تصمیمات خود را عملیاتی کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ایران اسلامی دست برتر را در موضوع مذاکرات و لغو همه تحریم ها دارد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی از همه ابزارهای خود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند و دولت می‌تواند مبتنی بر این قانون قاطعانه ترین رفتار را برابر زیاده‌خواهی غربی‌ها به اجرا بگذارد.

عزیزی با اشاره به قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته‌ای بیان کرد: این اقدام حداقلی و شایسته‌ ای است که جمهوری اسلامی انجام داد در این شرایط هر اقدامی را انجام دهد حق مسلم خود می‌داند. ما بر مبنای اصول اسلامی و دیپلماسی فعال انقلابی برخورد می‌کنیم و از مواضع به حق ملت ایران دفاع خواهیم کرد و اجازه زیاده‌خواهی به دولت‌های وابسته به نظام سلطه را نخواهیم داد.

 نماینده مردم شیراز با بیان اینکه در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام تصمیمات هیجانی نمی گیریم، گفت: ایران بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عمل می‌کند و بر مبنای آن رویکرد هوشمندانه و قاطعانه را اتخاذ می کند و همواره دفاع از حقوق ملت را در اولویت خود قرار می دهد.


 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، ایالات متحده آمریکا ، رژیم صهیونیستی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی آژانس بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی نظام سلطه بر مبنای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران است، یادآور شد که رافائل گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.   به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.   وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوئیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.   رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفت‌وگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفت و گو هستیم،  بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.   وی همچنین تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.   اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.   وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند