Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس "سعدی نقشبندی" عصر شنبه در جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان جوانرود با بیان اینکه باید برای اطفای حریق و جلوگیری از آتش گرفتن جنگل‌ها در فصل گرم سال همواره باید آماده باشیم، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث آتش‌سوزی درجنگل‌ها و مراتع نیز نقش مهمی برای جلوگیری از این موضوع دارد.

وی به ارائه راهکارهایی برای مقابله با آتش سوزی پرداخت و یادآور شد: آموزش نیروهای محلی، استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاههای بسیج ، سازمان های مردم نهاد ،استفاده از ظرفیت رسانه ها و  نصب تابلو و بنر با موضوع ممنوعیت روشن کردن آتش در پارک‌ها، فضای سبز و فضاهای مورد استفاده گردشگران از مهمترین راهکارهای مقابله با آتش سوزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار جوانرود با با اشاره به اینکه هرگونه آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود؛ یادآورشد: برابر قانون، آتش زدن مزارع با هدف نابودی کاه و کلش ممنوع بوده و این اقدام علاوه بر جرم بودن به خاک کشاورزی و مراتع نیز ضرر و زیان جدی می‌رساند بنابراین لازم این مهم از سوی جهاد کشاورزی اطلاع رسانی شود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوانرود نیز گفت : اقدامات پیشگیرانه برای آتش سوزی های احتمالی در این شهرستان انجام گرفته است.

علی منصوری افزود: بکارگیری ۲۰ دیده بان ، شناسایی ۶ نقطه بحران آتش سوزی ، آموزش نیروهای محلی و استفاده از ظرفییت شوراها و دهیاران ، سازمان های مردم نهاد ،بسیج از مهمترین این اقدامات است.

وی یادآورشد: سال گذشته ۶ مورد آتش سوزی در سطح ۱۰هکتار در شهرستان جوانرود به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه آن ۴۶ درصد کاهش نشان می دهد.

امام جمعه موقت جوانرو هم ،حفظ منابع طبیعی را تکلیف دینی و ملی دانست و گفت: همه ما در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، به ویژه جنگل‌ها و مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی یک وظیفه دینی و ملی داریم.

ماموستا محمد عزیز حسامی افزود: امروز مردم یک نقش محوری در حفظ منابع طبیعی برعهده دارند که باید از ظرفیت عظیم عمومی بیشتر بهره گرفته شود.

شهرستان جوانرود ۶۶ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی دارد.

برچسب‌ها مراتع اطفای حریق کرمانشاه جوانرود منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع اطفای حریق کرمانشاه مراتع اطفای حریق کرمانشاه جوانرود منابع طبیعی شهرستان جوانرود منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فلارد گفت: آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد افتاده و موجب شده است جنگل بلوط این شهرستان در معرض خطر و آسیب جدی قرار گیرد.
یونس خلیلی افزود: در همین راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مبارزه با این آفت در شهرستان فلارد را از ۱۶ فروردین امسال آغاز کردیم.
وی گفت: طغیان آفت جوانه خوار بلوط باعث کاهش رویش، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی و حتی باعث مرگ و میر درختان می‌شود.
خلیلی خاطر نشان کرد: لارو‌های ابتدایی این آفت در اوایل فصل بهار وارد جوانه‌های بلوط می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند در حالی که لارو‌های رشد کرده و بزرگ شده، از برگ‌ها تغذیه می‌کنند تا جایی که درختان در اواخر بهار کاملا عاری از برگ می‌شوند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فلارد گفت: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط، کار مبارزه با این آفت در سطح ۶۶۷ هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد در بخش‌های مرکزی و امامزاده حسن با ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از ۱۶ فروردین امسال شروع شد.

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه