Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، نادر گوگلانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نوع بیماری بین دام و طیور وجود دارد که حدود ۵۰ درصد یعنی ۸۰۰ نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با هدف جلوگیری از انتقال بیماری بین دام‌ها و یا انسان و دام بیش از یک میلیون و ۵۱۸ دام علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بزرگترین میدان دام کشور در شهرستان گنبدکاووس واقع شده و به تبع با انتقال این دام‌ها و جابه‌جایی آنها امکان شیوع بیماری بین دام‌ها در صورت عدم کنترل و واکسیناسیون وجود خواهد داشت.

* * آغاز واکسیناسیون رایگان علیه بیماری «شابلون» و «آبله» در گنبدکاووس

وی ادامه داد: به همین منظور  واکسیناسیون، ضدعفونی و سمپاشی بر علیه انواع بیماری‌ها در تمام دامداری‌های سنتی و صنعتی انجام می‌گیرد.

گوگلانی گفت: از ابتدای سال واکسیناسیون رایگان علیه بیماری «شابلون» و «آبله» آغاز شده و تاکنون ۱۸۰ هزار دام سبک (گوسفند) علیه این دو بیماری و ۷ هزار دام سنگین (گاو) علیه بیماری «شابلون» واکسینه شدند.

* در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها هیچگونه صادرات تخم‌مرغ از شرق گلستان انجام نشد

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون تن تخم‌مرغ و بیش از ۵ میلیون تن خوراک‌آبزیان به کشورهای همسایه صادر شده است که امسال با توجه به تامین کالاهای اساسی مانند تخم‌مرغ در کشور در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون هیچگونه صادرات تخم‌مرغ انجام نشده و بیش از یک میلیون تن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون در طرح‌های ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان در قالب طرح تشدید نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی یک‌هزار و ۲۰۰ بازرسی انجام شده و در همین راستا ۱۳ پرونده تشکیل و دو تن فرآورده خام دامی غیرمجاز معدوم شده است.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی و یا بیماری دام و طیور می‌توانند مراتب را به شماره ۱۵۱۲ اطلاع داده تا در اسرع وقت اکیپ دامپزشکی در محل حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دامپزشکی گنبدکاووس نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی علیه بیماری بیماری بین میلیون تن بیش از یک تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود