Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:21:02 GMT

ختم ۵۲ درصد پرونده‌های شرق استان کرمان به صلح و سازش

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۵۷۸۱

ختم ۵۲ درصد پرونده‌های شرق استان کرمان به صلح و سازش

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: سال گذشته 23 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف شهرستان‌های شرقی یعنی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان رسیدگی و مختومه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه شنبه در نشست با اعضای شوراهای حل اختلاف چهار شهرستان شرقی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان گفت: از   ۲۲ هزار پرونده شرق استان کرمان حدود ۵۲ درصد به صلح و سازش منتهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش شوراها می توانند از اهمیت بالا برخوردار باشد امروز بیست سال از تاسیس شوراها می گذرد. شوراهای حل اختلاف از ثمرات آیت الله شاهرودی است که بسیار مثمر ثمر بوده  که باید به روان پاکش درود فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی بیان کرد: شهرستان بم با ۲۷ درصد کمترین و شهرستان ریگان نیز با ۸۳ درصد بیشترین آمار صلح و سازش را در شرق استان کرمان داشته که انتظار می رود شهرستان بم تلاش بیشتری در زمینه صلح و سازش انجام دهد.

وی ادامه داد: آمار صلح و سازش شهرستان بم از میانگین کشوری نیز کمتر شده است ولی در شرق استان بالاتر از نرم کشور است که شهرستان بم باید تلاش کند. 

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: در چهار شهرستان شرقی کرمان ۴۴ شعبه حل اختلاف صلحی، رایی و روستایی وجود دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: یکی از سیاست های دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است بخاطر نقشی که صلح و سازش در کاهش ورودی پرونده ها در قوه قضاییه دارد.

وی تاکیدکرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که بسیاری از ارزش های دینی در کشور ما احیا شد، فرهنگ صلح و سازش هم در کشور نهادینه گردید.

وی اظهار کرد: هدف این است پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش دارند در شوراهای حل اختلاف حل شود و حتی یک پرونده هم به سمت صدور رای نرود.

حجت‌الاسلام حمیدی توضیح داد: در حالی که صلح و سازش بسیار ارزشمند است اما صلح و سازشی ارزشمند است که همراه با عدالت باشد، یعنی نباید در صلح و سازش حق کسی زیرپا گذاشته شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان روز شنبه در اولین سفر کاری خود به شهرستان بم برای شرکت در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بم حضور به عمل آورد سپس نشستی با ائمه جمعه شهرستان های شرقی استان و همچنین جلسه ای با اعضای شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان نیز برگزار کرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از اعضا شوراهای حل اختلاف تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي حل اختلاف دادگستري استانی اجتماعی شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان شهرستان بم صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان که به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه انجام شد، بر اهمیت صلح و سازش و نقش ستاد ملی صبر در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: استقبال مردم استان از ایده‌ها و طرح‌های ستاد ملی صبر بسیار پر رنگ بوده و مردم به صورت خودجوش برای حل اختلاف به صلحیاران مراجعه می‌کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان مراجعه مردم به صلحیاران را در صلح و سازش بسیاری از دعاوی موثر دانست و اعلام کرد: مردم با مراجعه به صلح یاران زمینه سازش در مورد شکابات خود را فراهم کرده‌اند.

اسدی به برنامه‌های ستاد ملی صبر در استان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ستاد ملی صبر تشکیل هیات‌های صلح در مساجد و تکایا و جذب افراد توانمند و ساماندهی صلحیاران است.

وی اضافه کرد: این مهم تا ساماندهی و تشکیل هیات‌های صلح در تمامی مساجد و اماکن مقدسه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092631

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود