Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:53:12 GMT

پسته؛ یکی از دلایل انتخاب فرماندار جدید رفسنجان بود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۵۸۳۴

پسته؛ یکی از دلایل انتخاب فرماندار جدید رفسنجان بود

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با بیان اینکه زندگی مردم رفسنجان با پسته عجین شده است، گفت: یکی از دلایل اصلی انتخاب رضایی به عنوان فرماندار رفسنجان،  موضوع پسته است وی در حوزه پسته صاحب‌نظر است و پسته را به‌خوبی می‌شناسد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار عصر امروز 21 خرداد در آیین تکریم و معارفه فرماندار رفسنجان اظهار کرد: مسئولیت امانت است و تکلیف خیانت در امانت مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جمهوری اسلامی مسئولیت امانت است و در نگاهی که جمهوری اسلامی دارد مردم ولی‌نعمت و ما خادم و نوکر مردم هستیم.

وی افزود: استان کرمان استانی که منصوب به شهید سلیمانی است افتخار بزرگتری برای خدمت دارد در رفسنجان هم با سوابق انقلابی و شخصیت‌های دینی و سیاسی که دارد کارکردن افتخار بزرگی‌ست.

استاندار کرمان افزود: در دفاع مقدس سوابق مردم رفسنجان خیلی برجسته است حتما باید به این موضوع توجه شود، کمک‌های مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس از چند استان بیشتر بود و وجود چندین فرمانده گردان شهید در این شهرستان منحصر به فرد است و خدمت در چنین شهری کار را سخت و البته افتخار بزرگی است.

فداکار، پسته را یکی از ظرفیت‌های بزرگ شهرستان رفسنجان برشمرد و گفت: زندگی مردم رفسنجان با پسته گره خورده است اما اینکه امسال سرما زده و پارسال هم پسته نبوده کاسب و راننده و همه را متاثر می‌کند وقتی پسته نیست همه ضرر می‌کنند.

استاندار کرمان تأکید کرد: کار در حوزه پسته یک ضرورت قطعی در رفسنجان است و نباید قطع شود باید به جد روی بحث پسته کار کرد و از تجربه متخصصان استفاده کرد، تاکنون برای پسته نسخه شفابخشی پیچیده نشده است و همه باید کمک کنیم.

وی در این زمینه ادامه داد: در حوزه پسته باید وقت گذاشته شود و در روستاها با مردم دیدار شود از ظرفیت نیروهای توانمند انقلابی جوان و باانگیزه که وجود دارد، استفاده شود.

فداکار به مصرف آب در بخش کشاورزی رفسنجان اشاره و بیان کرد: ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است در رفسنجان کمترین استفاده از روش‌های نوین می‌شود و باید بپذیریم شیوه آبیاری اصلاح شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: در هر نقطه و هر میزان که می‌شود باید مصرف آب مدیریت شود بیشترین عمق چاه‌ها در استان در رفسنجان است و مشکل آب شرب باید حل شود و نگرانی در این رابطه نداشته باشیم. 

فداکار عنوان کرد: صنعت دیرینه به نام مس در کنار رفسنجان وجود دارد اگرچه رشد و تحرک آنچنانی نداشته اما با این حال در حال حاضرحدود هفت هزار رفسنجانی در این صنعت شاغل هستند اما عمده زندگی مردم رفسنجان از پسته است.

وی با بیان اینکه حوزه صنعت باید با سرعت پیش برود و تقویت شود، خاطرنشان کرد: صنعت یک حوزه پیشران و موتور محرکه اقتصاد است و حتما مس بابد سرمایه‌گذاری و ورود کند، اتفاقی که در شهرهای کناری افتاده با رفسنجان قابل مقایسه نیست.

استاندار کرمان از همه فرمانداران گذشته رفسنجان قدردانی کرد و گفت: شهری با این ویژگی‌ها پیگیری‌های زیادی می‌طلبد.

وی اضافه کرد: آب شرب مهدی‌آباد نوق توسط فرماندار پیگیری شود کاری که پورمحمدی کلید زده بود ادامه پیدا کند و مشکل حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسته فرماندار رفسنجان استاندار كرمان استانی شهرستانها استاندار کرمان مردم رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم‌های مس رفسنجان و گل گهر سیرجان به مصاف یکدیگر می‌روند. کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت این بازی که در رفسنجان برگزار می‌شود را به سیدرضا مهدوی سپرده است.

در گزارش ورزش سه آمده است:مهدوی که اصالتا کرمانی است حالا دربی استان کرمان را میان مس رفسنجان و گل گهر سیرجان سوت می‌زند که اتفاق جالبی است.

البته انتخاب مهدوی برای دربی کرمان یک سود هم برای کمیته داوران داشته است. از آنجایی که پروازها به شهر کرمان به سختی صورت می‌گیرد و معمولا در همه هفته‌ها فدراسیون فوتبال برای اعزام داوران به رفسنجان و سیرجان به مشکل می‌خورد، حالا دربی کرمان این فرصت را به خداداد افشاریان و همکارانش داده تا به‌صورت موقت دغدغه‌ای بابت اعزام داور به کرمان نداشته باشند.

قضاوت تیم داوری از استان کرمان دیگر نیازی به خرید بلیت هواپیما برای آنها ندارد و به‌نوعی صرفه‌جویی مالی نیز برای کمیته داوران و فدراسیون انجام می‌شود.

گفتنی است؛ بازی مس و گل گهر ساعت 17:45 روز چهارشنبه در ورزشگاه اختصاصی مس رفسنجان برگزار می‌شود.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901022

دیگر خبرها

  • (عکس) اولین تصویر از تصادف شدید مزدا و کمپرسی در جاده زرند- رفسنجان کرمان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • دلایل «پاریس» برای انتخاب اسلام + فیلم
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان