Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه ای فوق العاده که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از دولت و مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر و اعضای مجمع برگزار شد به بحث و بررسی پیرامون تعیین اولویت سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور پرداختند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با تبریک ایام ولادت با سعادت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، ائمه معصومین (ع) را حسب روایات متعدد «نورالله فی السموات و الارض» دانست و با اشاره به ذیل آیه شریفه نور «یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ»، ابراز امیدواری کرد که همه مؤمنان توفیق هدایت الهی به انوار نورانی ائمه هدی (ع) را بیابند و توسلات به ساحت ائمه (ع)، طریقی برای ترقی و استکمال روحی و معنوی و پیشرفت در امور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام ورود به دستور جلسه مربوط به تدوین سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه، بر لزوم دقت همراه با تسریع در بررسی‌ها برای تصویب و ارائه جهت تدوین لایحه برنامه هفتم و نهایتاً تهیه لایحه بودجه سال آینده کشور بر اساس قانون برنامه هفتم تاکید کرد.

محمدباقر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به ارائه گزارشی از روند تهیه متن پیش نویس سیاست‌های کلی بر اساس احصای مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل کشور و همچنین آماری از میزان تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در ابعاد گوناگون تقنینی و اجرایی پرداخت.

همچنین دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در ابتدای این جلسه از وضعیت کشور و تلاش‌های نیروهای مسلح و ارکان گوناگون نظام در برقراری امنیت در داخل و منطقه خلیج فارس گزارشی داد و آزادسازی نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های یونان را مرهون ایستادگی ملت ایران در مقابل زیاده خواهی استکبار دانست.

وی همچنین گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها و کارشکنی آمریکا را به اعضای مجمع ارائه کرد.

براساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون کلیات سیاست‌های کلی برنامه هفتم با اظهار نظر تعداد زیادی از اعضای مجمع و نمایندگان دولت و مجلس پایان یافت و با تصمیم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد که از جلسه آینده، بندهای پیشنهادی متن سیاستهای کلی برنامه هفتم مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است؛ سند سیاستی که از سوی مقام معظم رهبری برای اظهار نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است، شامل ۲۱ بند در حوزه‌های اقتصادی و زیربنایی، علمی، آموزشی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی و نیز حقوقی، قضائی و اداری است که پس از اظهار نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب مقام معظم رهبری می‌رسد و مبنای تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور قرار خواهد گرفت.

کد خبر 581131

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس مجمع تشخیص مصلحت آملی لاریجانی آیت الله آملی لاریجانی علی شمخانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست های کلی برنامه کلی برنامه هفتم اعضای مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی عصر مجلس

چلسه علنی عصر مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه شروع شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!