Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدتقی شاهچراغی عصر شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان و افتتاح طرح‌های زیست محیطی استان قم، فرا رسیدن روز ملی محیط بان را به همه زحمت‌کشان این عرصه تبریک گفت و اظهار داشت: به منظور کمک به بهسازی و تجهیز کردن پاسگاه‌های محیط بانی و رسیدگی مناسب به وضعیت محیط بانان برنامه ریزی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع محیط زیست یک موضوع تخصصی است، افزود: آثار و تبعات‌مسائل محیط زیستی شامل اقشار مختلف مردم می‌شود و مردم باید نسبت به مسائل زیست محیطی آگاهی و اطلاع کامل داشته باشند.

استاندار قم تاکید کرد: موضوع نظارت در ایران نه فقط در حوزه محیط زیست، بلکه در بسیاری از عرصه‌ها آن چنان که باید و شاید انجام نمی‌شود.

وی ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده و فرهنگ سازی زیست محیطی در جامعه را مهم ذکر کرد و افزود: ضرورت دارد در این موضوع همکاری و مشارکت مردم برای تحقق اهداف و بهبود وضعیت زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم اضافه کرد: اینکه تعدادی از کارگران در واحدهای آلاینده صنعتی اشتغال یابند، نباید توجیهی برای عدم برخورد قاطعانه با آن واحدها باشد، زیرا آلودگی‌های زیست محیطی، سلامت مردم از جمله همان کارگران را به مخاطره می‌اندازد.

نماینده عالی دولت در استان قم، در ادامه سخنانش به مطالبات مردمی در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: مردم باید در رابطه با مشکلات و چالش‌های زیست محیطی در جامعه، آگاهی و مشارکت داشته و سواد زیست محیطی آنها ارتقا یابد.

وی افزود: وقتی مسائل زیست محیطی در جامعه فراگیر شود، متخلفان نیز جرأت کمتری برای انجام تخلفات در این حوزه دارند.

شاهچراغی سعه صدر داشتن در برابر گلایه‌ها و شکایت‌های مردمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: جوامع بومی و محلی نیز در امر حفاظت از محیط زیست می‌توانند به خوبی مشارکت داشته باشند و از بروز برخی تخلفات زیست محیطی پیشگیری کنند.

استاندار قم همچنین شرایط خشکسالی و قطع حقابه های زیست محیطی در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در تمامی حوزه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، باید با استفاده از فناوری‌های نوین، در مصرف آب به شدت صرفه جویی انجام شود.

شاهچراغی سرعت عمل در اقدامات زیست محیطی در استان قم را خواستار شد و گفت: قوانین زیست محیطی نیز باید با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در فناوری و تغییر اقلیم در مناطق، بازنگری شده و همکاری و هماهنگی میان دستگاهی برای حفظ محیط زیست بسیار ضرورت دارد.

کد خبر 5511881

منبع: مهر

کلیدواژه: قم استانداری قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت سفر استانی خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا خراسان رضوی اردبیل مشهد آمار کرونا میلاد امام رضا ع امام رضا ع زیست محیطی زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه