Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@14:01:43 GMT

تجهیزات و ابزار آزمایشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۶۲۵۰

تجهیزات و ابزار آزمایشگاهی

ابزارو تجهیزات آزمایشگاهی" یک اصطلاح کلی برای انواع ابزار، ظروف و سایر ابزارهای مورد نیاز برای انجام عملیات در آزمایشگاه‌های مختلف، سنتز و آنالیز است.

از این رو ابزارآلات آزمایشگاهی باید دارای کیفیت بالا و بادوام باشند تا بتوانند استانداردهای بالای فناوری آزمایشگاهی را رعایت کنند. این تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی عبارتند از:

ظروف شیشه ای برای آزمایشگاه مهم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ترازو تحلیلی: به این نوع ترازو تحلیلی Mettler گفته می شود. این ترازوی دیجیتالی است که برای اندازه گیری جرم با دقت ۰.۱ میلی گرم استفاده می شود. بشر در آزمایشگاه شیمی سانتریفیوژ: سانتریفیوژ قطعه ای موتوردار از تجهیزات آزمایشگاهی است که نمونه های مایع را برای جداسازی اجزای آنها می چرخاند. سانتریفیوژها در دو اندازه اصلی وجود دارند، یک نسخه رومیزی که اغلب میکروسانتریفیوژ نامیده می شود و یک مدل کف بزرگتر. ظروف شیشه ای ارلن که برای حجم های متوسط استفاده می شود. یکی از ویژگی‌هایی که ارلن ها را متمایز می‌کند این است که بخش باریکی به نام گردنه دارند. ارلن پایه مخلوطی: ارلن پایه مخلوطی آزمایشگاهی با پایه مخروطی و گردن استوانه ای است. این فلاسک به افتخار مخترع آن، شیمیدان آلمانی، امیل ارلن مایر ، که اولین ارلن مایر را در سال ۱۸۶۱ ساخت، نامگذاری شده است. ارلن فلورانس: ارلن فلورانس یک ظرف شیشه ای بوروسیلیکات ته گرد با دیواره های ضخیم است که قادر به تحمل تغییرات دما است. هود شیمیایی: هود شیمیایی قطعه ای از تجهیزات آزمایشگاهی است که برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض دودهای خطرناک طراحی شده است. هوای داخل هود یا به بیرون تخلیه می شود و یا فیلتر شده و دوباره به گردش در می آید. پیپت برای اندازه گیری حجم های کوچک: از پیپت ها (پیپت ها) برای اندازه گیری و انتقال حجم های کوچک استفاده می شود. انواع مختلفی از پیپت ها وجود دارد. نمونه هایی از انواع پیپت عبارتند از: یکبار مصرف، قابل استفاده مجدد، اتوکلاو و دستی استوانه مدرج دماسنج ارلن حجمی: از ارلن های حجمی برای تهیه دقیق محلول های شیمی استفاده می شود. میکروسکوپ الکترونیکی میکروپیپت نمونه گیر ظرف کشت میکروب اسپکتروفتومتر: اسپکتروفتومتر دستگاهی است که قادر است شدت نور را به عنوان تابعی از طول موج آن اندازه گیری کند. تیتراسیون: تیتراسیون که به عنوان تیتر سنجی یا آنالیز حجمی نیز شناخته می شود، فرآیندی است که برای اندازه گیری دقیق حجم استفاده می شود. چراغ بونزن بیوراکتور شیموستات: کیموستات نوعی بیوراکتور است که در آن محیط شیمیایی با حذف پساب در حین افزودن محیط کشت ثابت (استاتیک) می ماند. در حالت ایده آل، حجم سیستم بدون تغییر است الکتروسکوپ ورق طلا: الکتروسکوپ ورق طلا می تواند الکتریسیته ساکن را تشخیص دهد. شارژ روی کلاهک فلزی به ساقه و طلا منتقل می شود. ساقه و طلا دارای بار الکتریکی یکسانی هستند، بنابراین یکدیگر را دفع می کنند و باعث خم شدن ورق طلا به سمت بیرون از ساقه می شود.

کروماتوگرافی گازی: ابزاری که برای جداسازی اجزای شیمیایی یک نمونه پیچیده استفاده می‌شود. کالریمتر بمب: کالری سنج وسیله ای است که برای اندازه گیری تغییر حرارت یا ظرفیت گرمایی واکنش های شیمیایی یا تغییرات فیزیکی استفاده می شود. فشارسنج گوته: یک فشارسنج گوته یا شیشه طوفان، نوعی فشارسنج مبتنی بر آب. بدنه مهر و موم شده فشارسنج شیشه ای با آب پر شده است، در حالی که دهانه باریک به جو باز است. انکوباتور آزمایشگاهی: انکوباتور آزمایشگاهی قطعه ای از تجهیزات است که برای نگهداری از میکروبیولوژیک و کشت سلولی استفاده می شود. دستگاه انکوباتور توانایی حفظ دما و رطوبت مطلوب و همچنین سطوح دی اکسید کربن و اکسیژن موجود در انکوباتور را دارد.

آنها معمولاً تجهیزات مورد نیاز زیادی هستند، زیرا اجرای تعدادی از کارهای تجربی را تسهیل می‌کنند، این مطالعات می‌توانند روی زیست‌شناسی مولکولی، میکروبیولوژی و زیست‌شناسی سلولی و غیره تمرکز کنند.

این انکوباتورها معمولاً در آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی یافت می‌شوند و می‌توانند به طور گسترده در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار گیرند، آنها می‌توانند صفحات و لوله‌ها را بدون هیچ گونه ناراحتی ذخیره کنند.

دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی برای چه مواردی استفاده می شود؟

انکوباتور آزمایشگاهی برای نگهداری و آماده سازی محیطی که میکروارگانیسم ها به اندازه کافی رشد می کنند، از طریق دما، فشار و البته گردش هوا استفاده می شود.

دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی چگونه کار می کند؟

دستگاه انکوباتورآزمایشگاهی تجهیزات الکتریکی است که کارکرد کاملاً ساده ای دارد، دارای بدنه ای است که در معرض تغییرات مداوم دما قرار دارد، دارای سیستم گرمایشی و ترموستات قابل تنظیم بر اساس نیاز شما است.

دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی معمولاً بین دمای ۶۰-۶۵ درجه سانتیگراد یا بین ۱۴۰-۱۷۰ درجه فارنهایت کار می کند. برای کشت باکتری ها، دمای معمولی مورد استفاده ۳۷ درجه سانتیگراد است، زیرا این موجودات توانایی رشد را دارند. طبیعتا در این شرایط بسیاری از انکوباتورهای آزمایشگاهی دارای یک تایمر هستند و می‌توان آن‌ها را برای چرخش در دماهای مختلف، رطوبت و سایر جنبه‌ها برنامه‌ریزی کرد. دستگاه های انکوباتور مزایای زیادی دارند، زیرا آنها را در اندازه های مختلف خواهید یافت، بنابراین می توان آنها را با هر فضا یا مکانی سازگار کرد.

استفاده از دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی

با در نظر گرفتن نوع میکروارگانیسم مورد نظر، شرایط دما، گردش هوا و فشار اعمال می شود تا هر چیزی که حاوی نمونه های شیمیایی است ذخیره شود و سپس تجزیه و تحلیل های مورد علاقه پزشکی انجام شود. انکوباتورهای آزمایشگاهی برای انجام تحقیقات گسترده و توسعه تجزیه و تحلیل های پزشکی مرتبط با زیست شناسی و سلول ها استفاده می شوند.

انواع دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی

بسته به استفاده ای که می خواهید از انکوباتور آزمایشگاهی داشته باشید، می توانید انواع مختلفی از آنها را پیدا کنید که در زیر به شما نشان می دهم:

دستگاه انکوباتور استاندارد: آنها با همرفت کمکی، شاید به وسیله گرانش یا فن، مشخص می شوند. محدوده دمایی آنها ۸۰ درجه تا حداکثر ۱۰۰ درجه سانتیگراد است.

انکوباتورهای یخچالی: نزدیک یا کمتر از دمای اتاق کار می کنند.

دستگاه انکوباتور رطوبت: این دستگاه قابلیت کنترل دما و رطوبت را دارد که این امر به جای گرمایش مستقیم توسط سیستم تبرید حاصل می شود.

انکوباتور تکان دهنده: قابلیت تکان دادن در دمای کنترل شده را دارند، این انکوباتورها را می توان در اندازه های مختلف و با محدوده دمایی محیط و یخچال خاص یافت.

ویژگی های دستگاه انکوباتورآزمایشگاهی

در اصل باید بدانید که دستگاه انکوباتورآزمایشگاهی از نظر ظاهری شبیه یخچال های اجرایی است. می بینید که در بین قطعات آن یک پنل وجود دارد که در آن دما و اطلاعات داخلی دستگاه انکوباتورنشان داده شده است.

در داخل یک بدنه فولادی ضد زنگ خواهید یافت که از این ماده ساخته شده است تا به دلیل نوع کار انجام شده از ساییدگی و پارگی آن ناحیه جلوگیری کند.

در برخی از ارائه های آن، درب شیشه ای را مشاهده می کنید که قفسه ها را در برابر هرگونه ماده خارجی یا آلودگی که ممکن است وارد انکوباتور شود، محافظت می کند.

بدون شک دانستن اینکه یک دستگاه انکوباتور آزمایشگاهی چه قطعاتی است و برای چه مواردی استفاده می شود می تواند کمک بزرگی در کار با این قطعه فوق العاده باشد. در مطالعاتی که می خواهید انجام دهید، تسلط بهتری بر آن خواهید داشت و البته نتایج بهتری خواهید داشت.

کد خبر 1640266

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برای اندازه گیری استفاده می شود شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون

یکی از مهمترین چالش های ذهنی مشتریان محصولات و خدمات هر سازمان، خدمات پس از فروش است، اما سازمان باید پیشتر به پاسخ این سوال فکر کند که «اگر مشتری با مشکلی مواجه شد، باید چه کند؟»

به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون؛ پاسخگویی به سوالات، نیازها، مشکلات و خواسته‌های مشتریان، از الزامات هر سازمانی است و ساده سازی این فرایند پاسخگویی، باید به هر شکل و روشی در دستور کار باشد.

راه اندازی مرکز تماس، از ساده‌ترین ابزار‌های برای تعامل با مشتری است، ولی در عین حال با افزایش تعداد مشتریان، تنوع بخشی به کانال‌های ارتباطی به منظور افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی به آن‌ها هم الزامی است.

شرکت بیمه تعاون با شناخت درست این مساله، ابزار‌های متعددی را به منظور پاسخ به سوالات و راهنمایی مشتریان در نظر گرفته است. اطلاعات موجود نیز نشان می‌دهد این ابزار‌ها نه تنها کانال ارتباطی خوبی با مشتریان ایجاد کرده، بلکه استقبال مشتریان از این کانال‌های متنوع نیز قابل توجه است.

اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد، همان طور که حق بیمه تولیدی شرکت بیمه تعاون در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش یافته است، تعداد کل تماس‌های تلفنی وارد شده به مرکز ارتباط به مشتریان این شرکت نیز ۵۰ درصد بیشتر شده است. پاسخگویی به ۹۷ درصد از ۱۱۴ هزار تماس وارده در سال گذشته، از تمرکز جدید این مرکز بر لزوم پایایی ارتباط میان شرکت و مشتریان حکایت دارد.

برقراری سرویس Voice Mail به منظور دریافت نظرات مشتریان و پاسخگویی به آن‌ها و ایجاد کانال‌های ارتباطی در فضای مجازی از طریق پلتفرم‌های واتساپ، تلگرام، بله، سروش و ایتا که امکان پاسخگویی همزمان را ایجاد کرده اند نیز، سطح این خدمت در بیمه تعاون را ارتقا داده است.

پاسخگویی آنلاین از طریق «رایچت» نیز که یک سیستم تعاملی توسعه یافته است، تجربه مطلوبی برای هر ارتباط مشتری با این شرکت است. به عبارت دیگر، اکنون مشتریان بیمه تعاون، از همه ابزار‌های موجود از قبیل، تلفن، سایت اطلاع رسانی و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند به سادگی با این شرکت ارتباط برقرار کرده و خواسته‌های خود را مطرح کنند.

ویژگی هایی، چون سرعت پاسخگویی، مستندسازی موارد مطرح شده، عدم وابستگی به زمان و مکان و امکان ارسال مستندات را می‌توان از جمله مزایای این کانال‌های ارتباطی دانست.

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها