Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه فرمول محاسبه اشتغال در کشور و استان بر حسب فرمول بین‌المللی بوده و این آمار بیشتر شامل اشتغال ناقص در گلستان است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید براساس برش کشوری و استانی نحوه محاسبه بیکاری در جامعه محاسبه شده و تنها به محاسبات بین‌المللی اکتفا نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین اشتغال ما در فصل کشاورزی بوده و این اشتغال با توجه به اینکه فصلی است اشتغال ناقص محسوب می‌شود و در کاهش نرخ بیکاری تاثیر چندانی ندارد.

وی ادامه داد: اشتغال بر مبنای کشاورزی در کشور ۱۰/۷  درصد بوده در صورتی که در استان بیش از ۱۸/۶ درصد است و این نوع اشتغال جزو اشتغال ناقص محسوب می‌شود.

سنگدوینی گفت: شاغلان بخش صنعت و خدمات در کشور ۸۵/۵ درصد و در گلستان این آمار بسیار پایین بوده و به ۷۷/۶ درصد کاهش پیدا می‌کند و این نشان‌دهنده این است که گلستان در حوزه صنعت و خدمات نسبت به کشور بسیار عقب است.

وی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی گلستان بسیار پایین بوده و با توجه تجزیه و تحلیل‌های انجام شده میانگین درآمد خانوارهای گلستانی نسبت به کشور پایین بوده و گلستان از این لحاظ نیز فقیر است.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان با اشاره به آمار بالای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ابراز کرد: بیش از ۱۷ درصد از جمعیت گلستان فقط تحت پوشش کمیته امداد بوده و این آمار با جمعیت مددجویان بهزیستی بی‌تردید افزایش خواهد یافت.

وی افزود: دولت قادر به پرداخت نقدینگی برای ایجاد سرمایه‌گذاری در کشور نبوده و باید سرمایه در گردش سرمایه‌گذاران در قالب تسهیلات کم‌بهره تقویت شود و سرمایه‌گذاران نیز در گلستان در پروسه صدور مجوز و دیگر آیتم‌های سرمایه‌گذاری حمایت شوند.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته استاندار گلستان و تعدادی از مدیران و نمایندگان استان با دو سرمایه‌گذار رایزنی کرده و پیش‌بینی می‌شود شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری این دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون و راه‌اندازی پتروشیمی گام بزرگی در اشتغال گلستان خواهد بود، بیان کرد: رئیس جمهور و قوه قضائیه با تمام توان در راه‌اندازی پتروشیمی تلاش خواهند کرد و بهره‌برداری از پتروشیمی و منطقه آزاد اینچه‌برون گام جهشی در ایجاد اشتغال گلستان خواهد بود.

* اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای در مصوبات سفر رئیس جمهور

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای در مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: اگر این اعتبار در حوزه مهارت‌آموزی به خوبی مدیریت شود تحول خوبی در اشتِغال جوانان صورت می‌گیرد که با حل مشکل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان بخش اعظمی از مشکلات جامعه رفع خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه آزادسازی برخی از اقلام‌اساسی سبب افزایش هزینه‌ها خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به آزادسازی قیمت برخی از کالاهای اساسی و افزایش هزینه‌ها، برای حمایت سرمایه‌گذاران می‌بایست آنها را در تامین سرمایه در گردش تقویت کرده تا بتوانند مواد اولیه تولیدات خود تامین کنند.

سنگدوینی ابراز کرد: با فعال شدن حدود ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در گلستان و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای آنها بیش از ۳ هزار شغل ایجاد می‌شود که گام مهمی در حوزه اشتغال است.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور

 سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴  با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قم افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. 

استاندار قم با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

استاندار قم بیان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد