Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی تلفنی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی تاکید کرد و آن را بستر مناسبی برای آغاز گفت‌وگوهای بیشتر گروه‌های یمنی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرعبداللهیان با اشاره به مکالمه روز گذشته خود با همتای سوری، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله نظامی به فرودگاه غیرنظامی دمشق را نقض فاحش اصول منشور ملل متحد دانست و افزود: شرایط منطقه اثبات کرده است که آتش افروزی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات منطقه به خودش بر خواهد گشت.

گوترش: قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی محتوای توصیه‌ای دارد

آنتونیو گوترش در این گفت‌ وگوی تلفنی بر اهمیت ادامه گفت‌ وگوهای وین تاکید کرده و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرفهای مذاکرات برجام دانست.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفا دارای محتوای توصیه‌ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تاکید کرد.

همچنین وی در این گفت‌وگو، در خصوص بحران یمن، از تلاش‌ها و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش بس قدردانی کرد.

گوترش نشست آستانه در خصوص سوریه را بستری مناسبی برای رسیدگی به این بحران و رفع دغدغه‌های احتمالی میان سوریه و ترکیه دانست.

برچسب‌ها برجام شورای حکام جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد وین یمن حسین امیر عبد اللهیان سوریه ایالات متحده آمریکا آنتونیو گوترش رژیم صهیونیستی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام شورای حکام جمهوری اسلامی ایران برجام شورای حکام جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد وین یمن سوریه ایالات متحده آمریکا آنتونیو گوترش رژیم صهیونیستی ترکیه بین المللی ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ترک ایران، جزئیاتی از مذاکرات خود با مقام‌های کشورمان ارائه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به خبرنگاران گفت که گفتگوها در مورد اینکه ایران واقعاً با چه چیزی موافقت خواهد کرد و به آن عمل خواهد کرد، ادامه دارد.

 وی به سه مساله در چارچوب مذاکرات اشاره کرد: 1. مسائل پیرامون انجام بازرسی‌ها (از جمله مشخص کردن دوباره بازرسان)،2. مسائل برجسته، 3. گام‌های داوطلبانه اضافه که ایران می‌تواند بردارد.

 گروسی همچنین در مورد زمان بندی گفت که وی میخواهد خیلی زود شاهد چندین خروجی ملموس باشد. مدیر کل آژانس افزود که وی زمان بندی مشخصی تعیین نمی‌کند اما خیلی خوب می‌شود که شاهد گام‌های اولیه پیش از نشست شورای حکام در ماه ژوئن بود.

تکمیل می‌شود...
 

دیگر خبرها

  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • سند جدیدی در کار نیست/ معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان