Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@15:21:05 GMT

رقابت با تیم‌های دولتی نابرابر است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۶۸۳۶

رقابت با تیم‌های دولتی نابرابر است

مدیرعامل ذوب‌آهن می‌گوید رقابت با برخی از باشگاه‌های دولتی برابر نیست.

علیرضا احسانی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره عملکرد تیم ذوب‌آهن در سال گذشته اظهار کرد: ذوب‌آهن چندین سال بد را پشت سر گذاشته بود. باتوجه به این‌که مهدی تارتار در تیم سازی مهارت دارد، این مربی جذب شد و با تصمیم او اغلب بازیکنان جدا شدند و تعدادی از بازیکنان جدید لیگ برتر و لیگ یک را جذب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیم فصل هم سعی کردیم هماهنگی را بیشتر کنیم و با تغییرات اندک در نیم فصل دوم نتایج بهتر شد و در جدول به ثبات رسیدیم. امیدوارم بتوانیم برای فصل جدید نقاط ضعف را پوشش دهیم و نتایج بهتری کسب کنیم.

او درباره جدایی خدابنده‌لو و تمدید و جذب بازیکنان ذوب‌آهن گفت: خدابنده‌لو نیم فصل می‌خواست برود و باتوجه به مشکلات شخصی‌اش می‌خواست در تهران و کنار خانواده‌اش باشد و نمی‌توانست در اصفهان بماند اما به هر حال سعی کردیم او را نگه داریم و تا پایان فصل ماند. اکنون هم در اردوی تیم ملی امید حضور دارد و چند بازیکن‌ دیگرمان هم در این اردو حضور دارند. هنوز نیامده‌اند تا با آن‌ها صحبت کنیم. درباره خدابنده‌لو به ما گفته‌اند با یک تیم قرارداد بسته است اما نمی‌دانم چقدر صحت دارد. خودش هم چیزی به ما هنوز نگفته است.

مدیرعامل ذوب‌آهن با بیان این‌که "در حال رایزنی برای جذب بازیکن جدید هستیم" گفت: ۴،۵ بازیکن برای پوشش نقاط ضعف‌مان جذب خواهیم کرد اما قیمت بازیکنان آنقدر زیاد شده است که نمی‌دانیم چه می‌شود. اطلاعی ندارم که این مبالغ هنگفت استاندارد است و در سطح فوتبال ماست یا خیر. قراردادها باید با یک منطق افزایش پیدا کند و این قابل درک نیست. شغل‌های کارگری حداقل ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده و بالاترین دستمزد هم حتی نزدیک به دستمزد فوتبالیست‌ها نیست.

او ادامه داد: نباید قیمت‌ها بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کند اما قیمت بازیکنان فوتبال نجومی زیاد می‌شود. ما باتوجه به انضباط مالی باید پیش برویم و با این شرایط در بحث‌ هزینه‌ها مشکل داریم و خرید بازیکن با چنین قیمت‌هایی برای ما سخت است. باید در این بخش ورود و نظارت شود. من نمی‌توانم تیم فوتبال را منحل کنم و باید اعتبارات داشته باشیم تا بتوانیم باشگاه داری کنیم. افزایش قیمت بازیکنان باید با یک شیب ملایم افزایش پیدا می‌کرد.

احسانی امسال می‌خواهند با حداقل قیمت ۱۰ میلیارد بازیکن جذب کنند و با این عدد می‌توان در چند رشته ورزشی تیم داری کرد. با قیمت دو بازیکن می‌شود درحد آسیا تیم بست و جنگید و کسی به این مساله ورود نمی‌کند. هر کسی هر عددی دلش می‌خواهد خرج می‌کند. بیرواند و اسماعیلی فر قرارداد هنگفت می‌بندند و این رقابت برابر نیست. چگونه با فلان باشگاه دولتی رقابت کنیم؟ کارخانه ذوب‌آهن یک سیستم کارگری دارد و اولویت آن خط تولیدش است. ما باتوجه به حساب و کتاب و بودجه باید پیش برویم و در این شرایط کار سخت است.

او درباره تیم داری نکردن برخی از تیم‌های غیرفوتبالی باشگاه گفت: بدهی‌ها و سنواتی در باشگاه وجود دارد که نمی‌توانیم به آن‌ها بی تفاوت باشیم. باید بخشی از بودجه را به پرداخت این بدهی‌ها اختصاص دهیم و این مساله هزینه زیادی را به باشگاه تحمیل کرده است. چاره‌ای نداریم و مجبوریم در بخشی از رشته‌ها تیم داری نکنیم. همه رشته‌ها زیبایی خاص خودشان را دارند و باشگاه ذوب‌آهن تاریخچه بزرگی دارد اما بحث مالی مهم ترین دغدغه است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اضافه کرد: خیلی تلاش کردیم که بتوانیم بودجه را افزایش دهیم یا اسپانسر جذب کنیم اما این اتفاق نیفتاد و با این شرایط در سال آینده نمی‌توانیم در برخی از رشته‌ها حضور داشته باشیم. شاید در سطح آکادمی کارمان را ادامه دهیم. در فوتبال هم مثل سایر باشگاه‌ها نمی‌توانیم هزینه کنیم اما در اولویت‌هایمان است و خواسته‌های سرمربی تیم را برآورده خواهیم کرد. براساس بودجه‌ای که برای ما پیش بینی شده باید حرکت کنیم. فعلا قرار است جلو برویم تا ببینیم به چه شکل کار کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: علیرضا احسانی ، تیم فوتبال ذوب آهن ، استانی ورزشی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیم فوتبال ذوب آهن استانی ورزشی افزایش پیدا ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رسانه‌های روسیه، آیین تحلیف ریاست جمهوری یک روش تشریفاتی برای تصدی پست ریاست دولت است.

پوتین پیش از این، چهار بار در آیین تحلیف، برای دفاع از قانون اساسی روسیه سوگند خورده بود.

در سال ۲۰۰۰ میلادی، ۵۲.۹۴ درصد از روس‌ها به نامزد ۴۷ ساله آن زمان رای دادند، در سال ۲۰۰۴ میلادی، ۷۱.۳۱ درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات، در سال ۲۰۱۲ میلادی ۶۳.۶ درصد و در انتخابات سال ۲۰۱۸ میلادی ۷۶.۷ درصد به وی رأی دادند.

در هشتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه که مارس ۲۰۲۴ (۲۵ تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) برگزار شد، پوتین با رکورد رأی ۸۷.۲۸ در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور باری دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری، عهده‌دار این مسئولیت شد.

 

تصاویری از لحظه ورود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کاخ کرملین



درباره تاریخچه آیین تحلیف در روسیه

مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری در روسیه در سال ۱۹۹۶ میلادی ایجاد شد، زمانی که اولین رئیس جمهور، بوریس یلتسین، برای دومین بار در بالاترین پست دولتی شروع به کار کرد. از آن زمان، این آیین دستخوش تغییرات جزئی شده است، اما نکات اصلی آن ثابت مانده است.

 

ولادیمیر پوتین پس از مراسم تحلیف در رژه هنگ ریاست جمهوری روسیه حضور یافت



جزئیات آیین سوگند رئیس‌جمهوری روسیه

رئیس جمهوری روسیه از دفتر کار خود در ساختمان اول مجموعه کرملین به سالن بزرگ این کاخ رفت و در آنجا سوگند یاد کرد. پس از آن سرود ملی فدراسیون روسیه پخش شد.

بخش اداری کاخ کرملین، در طبقه اول چند بخش شامل دفتر کار، کتابخانه و مکان دیدار‌ها و طبقه دوم، سالن‌های برگزاری مراسم‌های رسمی را شامل می‌شود.

پوتین پس از ادای سوگند، از ایوان سرخ کاخ کرملین به میدان کلیسای جامع رفت، جایی که که هنگ ریاست‌جمهوری از مقابل فرمانده کل قوای روسیه رژه رفت.

مقامات و شخصیت‌های روسیه اعم از نمایندگان قوه مجریه، مقننه، قوه قضاییه، دولت فدراسیون روسیه، شورای فدراسیون، دومای ایالتی، اداره ریاست جمهوری و فرمانداران نمایندگان ادیان اصلی، دارندگان نشان‌های ملی، قهرمانان روسیه و همچنین روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک، برخی نمایندگان سازمان‌های عمومی، محافل تجاری، فرماند‌های نظامی، شخصیت‌های علم، فرهنگ، ورزش و روزنامه نگاران نیز به کرملین دعوت شده بودند.

 

ولادیمیر پوتین پس از ادای سوگند در مراسم تحلیف، به طور رسمی برای پنجمین بار ریاست جمهور فدراسیون روسیه را عهده دار شد

 

درباره پوتین

پوتین متولد ۷ اکتبر ۱۹۵۲ در لنینگراد، فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه دولتی لنینگراد (دانشگاه دولتی سن پترزبورگ کنونی) و موسسه پرچم قرمز KGB اتحاد جماهیر شوروی (آکادمی اطلاعات خارجی کنونی) است.

او در سازمان‌های امنیتی دولتی خدمت کرد، در دفتر شهردار سن پترزبورگ کار کرد و در سال ۱۹۹۶ به مسکو رفت و به سمت معاون مدیر امور رئیس جمهور فدراسیون روسیه رفت. سپس در اداره رئیس جمهور فدراسیون روسیه سمت‌های بالایی داشت، ریاست سرویس امنیت فدرال و دبیر شورای امنیت را بر عهده داشت. او دو بار (در نیمه دوم سال ۱۹۹۹ و در سال ۲۰۰۸ - ۲۰۱۲) به عنوان نخست وزیر روسیه خدمت کرد.

زمانی که پوتین برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ مسئولیت کشور را بر عهده گرفت، قول داد که دستور یلتسین برای «مراقبت از روسیه» اولویت اصلی او خواهد بود. رئیس‌جمهوری روسیه بار‌ها تکرار کرده است که برنامه کلیدی وی، بهبود شرایط زندگی و افزایش درآمد روس‌ها است.

در طول این سال ها، وضعیت چچن، مبارزه با تروریسم، کاهش سربازی اجباری در ارتش، المپیک سوچی، جام جهانی، معرفی آزمون دولتی واحد، پروژه‌های ملی و ایجاد کمک هزینه زایمان و همچنین سخنرانی معروف مونیخ، عملیات در سوریه، ایجاد گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، پیوستن شبه جزیره کریمه، دونباس، نووروسیا و آغاز عملیات نظامی ویژه از نکات محوری در کارنامه پوتین بوده است.

 

تصاویری از ادای سوگند ولادیمیر پوتین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کاخ کرملین



اختیارات رئیس‌جمهوری روسیه

پوتین با ادای سوگند به عنوان رئیس‌جمهوری روسیه، باری دیگر مسئولیت ضمانت اجرای قانون اساسی، حقوق و آزادی‌های انسان و شهروندی را در این کشور برعهده می‌گیرد.

بر اساس قانون اساسی روسیه، صیانت از حاکمیت، استقلال و تمامیت دولتی کشور، اطمینان از عملکرد هماهنگ و تعامل مقامات دولتی در چارچوب قانون از مسئولیت‌های رئیس‌جمهوری این کشور است.

پوتین به عنوان رئیس دولت جهت‌های اصلی سیاست داخلی و خارجی را تعیین می‌کند، مسائل مربوط به حقوق شهروندی را حل می‌کند. او همچنین فرماندهی کل نیرو‌های مسلح روسیه را برعهده دارد.

قانون اساسی به رئیس جمهوری روسیه، اختیارات گسترده‌ای برای طراحی و اجرای سیاست خارجی این کشور می‌دهد. این رئیس دولت است که موقعیت روسیه را در عرصه بین المللی تعیین می‌کند.

۶ سال پیش، پوتین در مراسم قبلی تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور گفت که روسیه باید مدرن و پویا باشد، چالش‌های زمانه را جسورانه بپذیرد، زیرا تاریخ آرامش را نمی‌بخشد. به عقیده وی، کشور باید به طور مداوم رهبری خود را در بسیاری از زمینه‌ها افزایش دهد، با اطمینان، با زحمت، اراده‌ای برای کار در جایی که هنوز به نتایجی دست نیافته است، جلب کند.

بدین ترتیب، پوتین تا ۶ سال آینده سکاندار ریاست‌جمهوری روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند