Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@16:23:02 GMT

هشدار صنعاء به غارت کنندگان نفت و گاز یمن

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۶۸۵۷

هشدار صنعاء به غارت کنندگان نفت و گاز یمن

مشاور شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب در توییتی ضمن هشدار به ائتلاف سعودی به خاطر سوء استفاده از آتش‌بس سازمان ملل متحد برای دزدی نفت و گاز یمن، نوشت که شرکت‌ها و کشتی‌هایی که نفت و گاز یمن را غارت می‌کنند مورد هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایران اکونومیست از المیادین، «محمد طاهر أنعم» در توئیتی نوشت: زمان زیادی طول نخواهد کشید که صبر یمن نسبت به سوء استفاده عربستان سعودی و امارات متحده عربی از آتش بس سازمان ملل متحد برای ادامه دزدی نفت و گاز یمن تمام خواهد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه نوشت: سرقت نفت و گاز توسط کشتی‌ها در سواحل شبوه و شرکت‌هایی در مرزهای حضرموت و الجوف با عربستان سعودی انجام می‌شود.

مشاور شورای عالی سیاسی یمن همچنین هشدار داد که شرکت‌ها، کشتی‌ها و سایت‌های نفت و گاز آنها (ائتلاف سعودی) مورد هدف قرار خواهند گرفت.

پیشتر «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفته بود که وخامت اوضاع در استان‌های تحت اشغال عربستان و امارات نتیجه تلاش دو کشور اشغالگر برای تداوم رویکرد هرج و مرج، تخریب و ویرانی است.

او ادامه داد: دو کشور اشغالگر (عربستان و امارات) به هر نحوی تلاش می‌کنند تا حضور خود را برای غارت ثروت و دارایی‌های یمن و بهره برداری از جزایر و سواحل آن برای منافع صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها طولانی کنند.

همچنین منابع رسانه‌ای محلی از ارسال تجهیزات نظامی و ارتباطی به بندر «ارخبیل» در جزیره سقطری یمن به وسیله یک فروند کشتی باری توسط امارات عربی متحده خبر دادند.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دو ماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی‌های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت پنجشنبه دو هفته گذشته، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دستیابی به توافق برای تمدید دوماهه آن خبر داد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: یمن ، عربستان سعودی ، امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی امارات متحده عربی عربستان سعودی نفت و گاز یمن سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود