Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزت الله ضرغامی گفت: اکنون وضع گردشگری هوایی خوب نیست و قیمت ایرلاین ها بالا است که مورد تایید ما نیست زیرا خدمات هم خدمات بالایی نیست منتها چون بحث درون دولت است ما در درون دولت اینها را پیگیری می کنیم.

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه کرونا آسیب های جدی به گردشگری  وارد کرده و اکنون هم کرونا از لحاظ آمار مبتلایان و فوتی ها الحمدالله وضعیت خوبی دارد اقدامات شما برای توسعه صنعت گردشگری چیست گفت: یکی از صنعت هایی که در کرونا لطمه جدی به آن وارد شد، صنعت گردشگری است، یعنی بخش های مختلف صنعت گردشگری دچار خسران فراوان شدند؛ از مرکز اقامتی تا آژانس ها و راهنمایان گردشگری تمام بخش ها دچار آسیب های جدی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه گفت: در ابتدای کار یک برنامه ریزی صورت گرفت و برای رونق مجدد این حوزه اولین کاری که کردیم واکسیناسیون تمام عوامل مرتبط با گردشگری بود.  یعنی در مراکز اقامتی و هتل ها همه همکاران را بصورت فوق العاده واکسینه کردیم، چون می دانید اوایل واکسیناسیون سهمیه ای بود و کار دشوار بود، ولی توانستیم در واقع به سرعت عوامل اقامتی و آژانس ها و گردشگران را واکسینه کنیم.

گردشگران با آزمایش پی سی آر هم می توانند وارد کشور شوند

 وزیر میراث فرهنگی و گردشگری  گفت: اقدام دیگر این بود که گردشگران می بایست واکسن می‌زدند  و آزمایش پی سی آر می‌دادند تا بتوانند وارد کشور شوند، ما تلاش کردیم که فقط یکی از این موارد به انجام برسد ، گردشگران یا واکسینه شوند و یا آزمایش پی سی آر بدهند.  این مسئله ای بود که کشور زیر بار آن نمی رفت و در جلسه شورای ستاد ملی کرونا من شرکت کردم دلایل خود را توضیح دادم و خوشبختانه آقای رئیس جمهور همراهی خوبی کردند و بعد از یک مدتی صدور ویزای گردشگر ی از سر گرفته شد اگر دولت قبل بود شاید تا الان که با هم صحبت می کنیم همین روال ادامه پیدا می کرد. 

 ضرغامی با بیان این جمله که آرام آرام با تمهیداتی که اندیشیدیم بخش گردشگری رونق خواهد گرفت، اظهار کرد: ما از ابتدای سال و تعطیلات نوروزی مشکل مان پر شدن مراکز اقامتی است. در سفر آذربایجان که در خدمت آقای رئیس جمهور بودم مدیر ما می گفت که برای معاون وزیر حتی یک اتاق خالی ندارند، در یک هتل در تبریز هیچکدام از هتل ها جا نداشتند. اینکه در ایام تابستان مسافرت ها زیاد است و مراکز اقامتی پر هستند این باعث خوشحالی است. 

تمهیدات وزارت گردشگری برای جلوگیری از ورود بیماری های ویروسی به کشور 

وی در پاسخ به‌این سوال که با توجه به شیوع برخی بیماری های ویروسی مثل آبله میمونی تمهیدات شما برای گردشگران چیست خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین سیاست هایی که بخش سلامت کشور دارد و بخشنامه هایی که وزارت بهداشت و درمان صادر می‌کند با جلسات ثابتی که با یکدیگر برگزار میکنیم، همه اینها در ارتباط با حضور گردشگر رعایت می شود که موجب ورود بیماری با یک گردشگراز خارج کشور نشود. 

ساماندهی قیمت هتل ها و بلیط هواپیما ها

ضرغامی در رابطه با افزایش قیمت سرسام آور هتل ها و پروازها عنوان کرد: در مورد پروازها بهرحال اعتقاد ما این است که باید قیمت ها متعادل شوند، البته ما گردشگری زمینی را بخصوص در گردشگری با کشورهای همسایه تقویت می کنیم و موانع آن را برطرف خواهیم کرد، ولی گردشگری هوایی هم باید تعدادش زیاد شود و قیمت آن پایین بیاید که در این زمینه بحث های خود را با وزارت راه پیش برده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد. اکنون وضع خوب نیست و قیمت ایرلاین ها بالا است که مورد تایید ما نیست زیرا خدمات هم خدمات بالایی نیست منتها چون بحث درون دولت است ما در درون دولت اینها را پیگیری می کنیم. 

وی افزود: در ارتباط با بحث قیمت هتل ها ما بر اساس آئین نامه ای که داریم قیمت های هتل ها از 5 ستاره شروع می شود تا مهمان خانه های درجه سه، قیمت اینها مشخص است و در جداول ابلاغ می شود و در معرض دید مسافر قرار می گیرد اگر جایی تخلف کند بخش نظارت ما برخورد می کند. الان با توجه به افزایش قیمت تمام شده و اینکه بعضی قیمت ها آزاد شدند و اینکه بهرحال مراکز اقامتی از یارانه مربوطه برخوردار نیستند بحث های مختلفی صنوف با ما دارند که باید بتوانیم حداقل هایی را برای آنها فراهم کنیم تا قیمت را کنترل کنیم و در آینده نزدیک قیمت هتل ها ساماندهی می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت صنعت گردشگری وزارت بهداشت و درمان هواپیما مراکز اقامتی قیمت هتل ها درون دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش‌نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش‌نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌ سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌