Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:37:34 GMT

جواز تاسیس ۱۷ سیلوی ذخیره گندم در کردستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۷۰۶۱

جواز تاسیس ۱۷ سیلوی ذخیره گندم در کردستان صادر شد

به گزارش ایرنا، امید سلیمی شامگاه شنبه در افتتاح پروژه های بخش کشاورزی شهرستان قروه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر ۱۷ سیلوی ذخیره سازی گندم با ظرفیت ۵۳۰ هزار تن و ۱۰ کارخانه آرد با امکان ذخیره سازی گندم در استان فعالیت دارند.

وی گفت: علاوه بر افتتاح سیلوی گندم در سریش آباد با ظرفیت ۱۵ هزار تن در فاز اول، جواز تاسیس یک سیلوی ۵۰ هزار تنی دیگر هم صادر شده است  که برای فاز اول ۵۵ میلیارد ریال از طریق سرمایه گذاری شخصی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸۸ واحد گلخانه ای در کردستان مشغول به فعالیت است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این مراسم گفت: در حال حاضر ۱۸۸ واحد گلخانه در سطح ۳۸ هکتار در استان کردستان مشغول به فعالیت است.

محمد صالح احمدی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش منابع آبی استان به ویژه شهرستان های قروه و دهگلان، یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها و کشت های گلخانه ای و پلاستیکی است.

وی اظهار کرد: در شهرستان قروه هشت واحد گلخانه در سطح پنج هکتار مشغول به فعالیت هستند و افتتاح گلخانه روستای دیوزند با مساحت سه هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی برای پنج نفر شغل ایجاد کرده است.


۱۷ پروژه بخش کشاورزی در قروه به بهره برداری رسید

رییس جهاد کشاورزی شهرستان قروه هم گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۱۷ پروژه در شهرستان قروه افتتاح شد که برای این پروژه‌ها ۲۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شد.

عبدالله عبدالملکی افزود: این پروژه ها شامل سیلوی گندم، بوجاری بذر، گلخانه، خیارشور تخمیری، گوسفند داشتی پربازده، پرواربندی گوساله و سامانه های نوین آبیاری تحت فشار است که ۱۷ خانوار از آن بهره مند می شود و منجر به ایجاد اشتغال پایدار ۳۰ نفر و تثبیت شغل برای ۱۳ نفر شده است.

به گفته وی از مجموع ۲۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرای پروژه‌های کشاورزی بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال از آن سهم آورده مجریان پروژه‌ها، ۸۸۵ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و بیش از ۸۵ میلیون ریال از محل بودجه‌های دولتی تأمین اعتبار شده است.  

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان سنندج قروه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان سنندج قروه سرمایه گذاری جهاد کشاورزی میلیارد ریال شهرستان قروه میلیون ریال پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی