Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:58:53 GMT

توریست‌ها برای درمان ناباروری به ایران می‌آیند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۷۹۷۸

توریست‌ها برای درمان ناباروری به ایران می‌آیند

ایسنا/البرز معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: سیکل درمان ناباروری در ایران با هزینه کم باعث ایجاد توریست درمانی و ارزآوری در کشور شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورعابدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پس از انقلاب اسلامی توسعه خوبی در موضوع آموزش عالی ایجاد شد و نیروهای متخصص زیادی در دانشگاه‌های ما تربیت شدند که نوید جهش در حوزه دانش‌بنیان برای حل مشکلات جامعه بود اما همپای این توسعه در دانش در بخش صنعتی نتوانستیم تقاضای لازم را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این صورت با به کارگیری فناوری‌های نوین به محصولاتمان تنوع داده و بتوانیم اشتغال دانش‌بنیان ایجاد کنیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی ۸۰ درصد منابع مالی خود را از تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به دست می‌آورد. بنابراین تلاش شده تا با شناسایی چالش ها، انجام پژوهش های لازم و یافتن راهکارهای فناورانه به تولید و تجاری سازی اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت های دانش بنیان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در حوزه‌ پزشکی، درمان ناباروری که در گذشته با ارزبری فراوان انجام می‌شد اکنون نه تنها هیچگونه ارزی خارج نمی‌شود بلکه بسیاری از کشورهای اطراف نیز به دلیل کیفیت و نتیجه خوب این درمان در ایران از آن استقبال کرده اند.

وی افزود: سیکل درمان ناباروری در انگلیس ۱۰ تا ۱۵ هزار پوند است ولی با یک دهم این هزینه یا کمتر می‌توان این درمان را در ایران انجام داد و توریست درمانی باعث ورود ارز به کشور شده است.

به گفته وی جهاد دانشگاهی با ۱۰ مرکز نزدیک به ۵۰ درصد درمان ناباروری در کشور را انجام می‌دهد.

پورعابدی افزود: این نهاد در زمینه پیشگیری، درمان و پیگیری بعد از درمان سرطان سینه با فناوری‌های نوین،  با ایجاد پژوهشکده‌ای مختص این موضوع فعالیت می‌کند. همچنین در زمینه سلول درمانی نیز جزو پیشتازان در کشور و خاورمیانه است و موسسه رویان ایران در دنیا دارای جایگاه است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در حوزه نفت  نیز دکل‌ها و مته‌های حفاری ساخته شد و پلنت نمک زدایی نیز در برنامه است.

وی با اشاره به ساخت سیستم رانش قطار ۷ واگنی مترو بیان کرد: این بخش  جزو صنایع های‌تک است. مابقی بخش های قطار نیز توسط بخش‌های مختلف ساخته شده است. در واقع یک رام قطار ۷ واگنی ملی ساخته شده و در حال گذران تست‌های نهایی است تا بتواند در ماه‌های آتی به صورت واقعی در خطوط مترو مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی، تکثیر جنین‌های مرغوب دام‌های سنگین چون گاو، گاومیش و شتر را در دستور کار داریم که در زمینه گاو، قراردادهای همکاری وجود دارد. در زمینه بذور هیبریدی چهار بذر خیار، کاهو، فلفل و گوجه در مراحل نهایی ثبت است که می تواند ارزبری را کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: جهاددانشگاهی آمادگی کافی برای بازتعریف نقش خود نه تنها در صنعت غذا بلکه در شاخه‌های مختلف صنعت را داراست و این آمادگی را اعلام می‌کند.

مسعود ابراهیمی امروز ۱۳ اردیبهشت در اولین رویداد ملی فبین‌فود که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که میزبان این رویداد ملی است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نیازی به معرفی ندارد، اما لازم به ذکر است که طی چهار دهه گذشته این نهاد خدمات مفید و موثری را به کشور عرضه کرده و در حوزه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری سعی در رفع نیازهای جامعه داشته است‌.

وی بیان کرد: در رویکردی جدید و نو در حوزه فناوری، جهاددانشگاهی مصمم است که به شکل موثرتر و پررنگ‌تری جایگاه خود را در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور بازتعریف کند و نقش‌آفرین موثری در این زمینه باشد. ما به عنوان نهاد واسط دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادهای سیاست‌گذار و نهادهای تامین مالی نقشی کلیدی برای خود تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم این نهادها را برای رفع نیاز جامعه گرد هم آوریم و با هم متصل کنیم. این رویداد ملی مبتنی بر این نگاه شکل گرفته است و منشاء آن آزمایشگاه ساخت سریع در حوزه صنایع غذایی است.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: این اولین آزمایشگاه ساخت سریع در حوزه مواد غذایی در سطح کشور است. امیدواریم منشاء اثرات مفید و سازنده‌ای در این عرصه شود و مثال خوبی برای تکثیر در سطح کشور باشد. همچنین جهاددانشگاهی آمادگی کافی برای بازتعریف نقش خود نه تنها در صنعت غذا بلکه در شاخه‌های مختلف صنعت را داراست و این آمادگی را اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی