Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:39:28 GMT

سهم صنعت اردبیل در اشتغال استان ۲۹.۵ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۸۰۳۴

سهم صنعت اردبیل در اشتغال استان ۲۹.۵ درصد است

رامین صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آمار با وجود برگزاری نشست‌های هفتگی ستاد تسهیل با هماهنگی استانداری اردبیل و بازدید مستمر از واحدهای تولیدی دارای مشکل و یا راکد محقق شد؛ در حالی که چند سال پیش سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال بسیار پایین بود.

وی افزود: تلاش داریم با برنامه‌ریزی سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان اردبیل را حدود چهار تا پنج درصد ارتقا دهیم و به متوسط کشوری برسانیم که در حال حاضر ۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد است و با این اقدام اردبیل نیز جزو استان‌های صنعتی محسوب خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تعهد اشتغال سالانه دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی اظهار کرد: پنج و ۵۰۰ مورد برای سال گذشته تعهد اشتغال داشتیم که ۶ هزار و ۸۹۱ اشتغال دارای بیمه در واحدها و صنوف تولیدی محقق شد.

وی اضافه کرد: پیش‌تر تسهیلات تنها به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یافت اما با کمک بانک‌های عامل سال گذشته صنوف تولیدی نیز مورد توجه قرار گرفتند و در نتیجه اشتغال ایجاده شده توسط آنها همپای بخش صنعت پیش رفت.

صادقی افزایش ظرفیت تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: سال گذشته در نتیجه احیای واحدهای راکد ۴۷۵ اشتغال جدید و ۵۵۱ اشتغال هم از محل افزایش ظرفیت تولید ایجاد شد.

بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد با اشتغال بیش از ۲۶ هزار نفر فعال هستند.

برچسب‌ها صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل اشتغال زایی صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل اشتغال زایی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل