Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:14:59 GMT

تنها یک سوم از فیش‌های نوسازی در کرج وصول می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۸۰۸۶

تنها یک سوم از فیش‌های نوسازی در کرج وصول می‌شود

ایسنا/البرز نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: تذکراتی به شهرداری داده شده تا در سال جاری در بحث جذب درآمد بر کاهش درآمدهای حاصل از صدور پروانه و جرایم ماده ۱۰۰ تمرکز کند وکسری بودجه از ردیف‌های دیگر جبران شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی روز یکشنبه ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عوارض نوسازی نوعی مشارکت مردمی است که طبق قانون تعریف شده، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۹ هزار فیش نوسازی در کرج صادر و توزیع می‌شود که طبق برآوردهای صورت گرفته، سالانه کمتر از ۳۰ درصد از آنها پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پرداخت عوارض نوسازی جزئی از تکالیف شهروندان است، گفت: از شهروندان انتظار می رود با پرداخت این فیش‌ها در تامین بخشی از هزینه‌های شهر مشارکت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض باعث می‌شود، شهرداری بتواند برای توسعه و آبادانی شهر گام‌های جدی تری بردارد.

به گفته علیرضا رحیمی، شهرداری همه ساله سیاست‌های تشویقی ویژه ای برای ترغیب شهروندان جهت پرداخت عوارض اعمال می‌کند و امیدواریم امسال با مشارکت شهروندان، بیشترین جذب را در این حوزه داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در حین بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰، وصول عوارض شغلی بانک‌ها هم مطرح شد، گفت: هر چند طبق قانون بانک‌ها مشمول این عوارض می شوند ولی متاسفانه همکاری مناسبی در پرداخت آن ندارند.

وی ادامه داد: در صورتی‌که بانک‌ها در پرداخت عوارض شغلی خود همکاری نکنند، شهرداری باید در جهت مطالبات  خود، اقدام قانونی لازم را اعمال کند.

رحیمی اضافه کرد: در بررسی تفریغ بودجه سال گذشته، ۵۹ درصد درآمد بودجه شهرداری  به حوزه پروانه ساختمانی، عوارض آن و کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط بوده  که نسبت به سال ۹۹  تنها یک درصد کاهش داشته است.

نایب رئیس پارلمان محلی کرج اظهار کرد: تذکراتی به شهرداری داده شده تا در سال جاری در بحث جذب درآمد بر کاهش درآمدهای حاصل از صدور پروانه و جرایم ماده ۱۰۰ که همان چاه نفت شهرداریست، تمرکز کند وکسری بودجه از ردیف‌های دیگر جبران شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا رحیمی شورای شهر کرج شهرداری کرج استانی اجتماعی پرداخت عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورمختار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت عوارض ارزش افزوده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: میزان عوارض پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

پورمختار افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان در سال گذشته بود.

کد خبر 6092613

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود