Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:46:42 GMT

چه عواملی باعث ایجاد سندرم تونل کارپال می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۸۱۲۰

چه عواملی باعث ایجاد سندرم تونل کارپال می‌شود؟

ایسنا/زنجان متخصص استخوان و مفاصل گفت: عوامل مرتبط با محیط کار، کار کردن با ابزارهای ارتعاشی یا خطوط مونتاژ، نیاز به خم شدن طولانی‌مدت یا مکرر مچ دست دارد از جمله عوامل ایجاد کننده سندرم تونل کارپال است.

میرمنصور موذن‌جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با عوامل خطرناکی که باعث ایجاد سندرم تونل کارپال می‌شود، اظهار کرد: عوامل آناتومیک شکستگی یا دررفتگی مچ دست، یا آرتروزی که شکل استخوان‌های کوچک مچ را تغییر دهد، می‌تواند با تنگ شدن فضای داخلی تونل کارپال، بر عصب مدیان فشار بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که تونل کارپال کوچک‌تری دارند، ممکن است بیشتر به این سندرم مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه بیماری‌هایی که به عصب آسیب می‌رسانند، برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت و یبماری عصبی، خطر ایجاد آسیب عصبی، از جمله آسیب به عصب مدیان را افزایش می‌دهند، افزود: بیماری‌های التهابی آرتریت روماتوئید و سایر بیماری‌هایی که با التهاب همراه هستند، می‌توانند با تاثیر بر دیواره اطراف تاندون‌های مچ دست، بر عصب مدیان فشار بیاورند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه داروها برخی مطالعات ارتباط بین سندرم تونل و استفاده از آناستروزول (Arimidex)، دارویی که برای درمان سرطان سینه استفاده می‌شود را نشان داده‌اند، تصریح کرد: تغییر سطح مایعات بدن احتباس مایعات می‌تواند با افزایش فشار داخلی تونل کارپال، عصب مدیان را تحریک کند که این امر در دوران بارداری و یائسگی شایع است؛ به طور کلی، سندرم تونل کارپال مرتبط با بارداری، پس از پایان یافتن این دوره خود به خود بهتر می‌شود.

متخصص استخوان و مفاصل با بیان اینکه سایر شرایط پزشکی شرایط خاصی مانند یائسگی، اختلالات تیروئیدی، نارسایی کلیه و ورم لنفاوی، می‌توانند شانس ابتلا به سندرم تونل کارپال را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: عوامل مرتبط با محیط کار کار کردن با ابزارهای ارتعاشی یا خطوط مونتاژ، نیاز به خم شدن طولانی مدت یا مکرر مچ دست دارد. انجام این کارها به ویژه در محیط سرد، می‌تواند سبب افزایش فشار بر عصب مدیان گردد یا آسیب موجود را بدتر کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان درد سندرم تونل کارپال مچ دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست تونل باد مرسدس بنز SLR مک لارن (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • تست تونل باد مرسدس بنز SLR مک لارن (عکس)
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟