Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا وفایی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: برای بیمارستان یاد شده هشت میلیارد تومان هزینه شده و هنوز پیمانکار ۲۰ میلیارد تومان طلب کار است که برای تکمیل و نصب تجهیزات آن به همین میزان نیاز است که در صورت تامین اعتبار در هفته دولت سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه  این بیمارستان از طرح های ملی است که بهره برداری از آن می تواند کمکی بزرگی به بخش درمان استان در زمینه های مختلف کند اظهار کرد: همچنین این بیمارستان در زمان بروز هرگونه بحران طبیعی در بیمارستان های دیگر استان می توانند خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه و از تعطیلی بخش های مهم آنها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وفایی نسب گفت: زیربنای این بیمارستان چهار هزار متر مربع در ۲ طبقه، دارای ۱۴۵ تخت عمومی، ۱۶ تخت ای سی یو، ‌هشت اتاق عمل مجهز و استاندارد است و بخش‌های اورژانس، سی‌تی اسکن و رادیولوژی برای آن پیش بینی شده و قابلیت استفاده از اورژانس هوایی در کم‌ترین زمان ممکن را دارد.

وفایی نسب خاطرنشان کرد:  این طرح مهم قرار بود با بازسازی و مرمت بیمارستان قدیم فرخی (شهید رهنمون) به بهره‌برداری برسد که پس از تخریب قسمتهایی از آن به‌دلیل فرسودگی و عدم استحکام بنا، مقرر شد با نظر تیم فنی عملیات مقاوم سازی پروژه انجام شود.

دکتر وفایی نسب ادامه داد: با توجه به حساسیت کار، تمامی ساختمان مقاوم سازی و بخش بزرگی از سقف های قدیمی تخریب شد و اکنون این طرح با استاندارهای فنی و نوسازی تمام ساختمان و اضافه شدن چند بخش تکمیل شده که فقط  تجهیزات آن باید نصب شود.

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۸ درصد بیان کرد و گفت: این بیمارستان در حالت عادی بخش های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق، نورولوژی و اطفال دارد که به ظرفیت بیمارستان شهید رهنمون افزوده می شود و در زمان ایجاد هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار گیرد. 

وفایی نصب ادامه داد: ویژگی خاص آن، این است که با وجود بیمارستان تخصصی بحران،  سایر بیمارستان‌ها در مواقع بحران به خدمات تخصصی خود بدون درگیر شدن در موارد اورژانسی ادامه می دهند و از تعطیلی بخش‌های آن همانند آنچه که در بروز ‌و شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، جلوگیری می شود.

ابتکار ساخت نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور منحصر به یزد و در عین مجزا بودن از ساختمان اصلی بیمارستان شهید رهنمون است که همجوار با این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می تواند خدمات پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به بیماران ارائه کند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وفایی نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  خیر نیکو کار عیسی اکرامی برای احسان مرحوم رضا قهرمانی داماد این خانواده ، یک دستگاه سروفیوژ برای  استفاده در آزمایشگاه ، یک دستگاه فتوتراپی جهت استفاده در بخش نوزادان و یک دستگاه تورنیکت جهت استفاده در اتاق عمل بیمارستان  مهر امام علی تکاب به این بیمارستان اهدا کرد.

 برای تهیه تجهیزات اهدایی این خیر تکابی  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه  شده است.

 

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • (ویدیو) معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان
  • تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان + فیلم
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت