Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:04:20 GMT

داعش همچنان از آمریکا کمک دریافت می‎‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۸۱۶۰

داعش همچنان از آمریکا کمک دریافت می‎‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، «ریاض الوحیلی» کارشناس امنیتی عراقی تاکید کرد: بقایای گروه تروریستی داعش همچنان از سوی آمریکا و برخی کشورهای همسایه مورد حمایت و پشتیبانی خارجی قرار دارند و تلاش می‌کنند با سو استفاده از شکاف‌های امنیتی مجدداً به عراق آسیب وارد کنند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش در برخی مناطق غرب عراق که صعب العبور است مانند کوه‌های حمرین تمرکز پیدا کرده و سعی می‌کند از مناطقی که فقدان نیروهای امنیتی در آنها بیشتر احساس می‌شود برای انجام عملیات‌های تروریستی خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس باید نیروهای امنیتی عراق کنترل بیشتری بر این گونه مناطق اعمال کرده و با برطرف کردن شکاف‌های امنیتی اجازه بازگشت مجدد داعش را به صحنه تحولات عراق ندهند.

وی افزود: آلینا رومانوفسکی که به عنوان سفیر آمریکا در عراق مشغول به کار شده در زمینه تروریسم تخصص دارد، یکی از وظایف اصلی وی این است که موجبات بقای نظامیان آمریکایی را در داخل عراق فراهم کند و با ایجاد ناامنی در عراق از اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش با تسلیحات و تجهیزات لجستیک از سوی ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شود و ترکیه نیز با مداوای زخمی های این گروه تروریستی و ارائه تجهیزات نظامی، به آنها کمک می‌کند.

پیش از این، محمد قتیبه البیاتی نماینده پارلمان عراق نیز با هشدار درباره شرایط امنیتی در غرب این کشور، گفته بود: شکاف‌های امنیتی در استان دیالی به حد بسیار خطرناکی رسیده است و با هر حمله از سوی گروه تروریستی داعش شاهد شهید و زخمی شدن مردم عراق هستیم، این مساله باید کنترل و مهار شود.

کد خبر 5512069

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق داعش نظامیان آمریکایی رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه ایران عراق فلسطین جنگ اوکراین سوریه حمله روسیه به اوکراین لبنان مسکو آژانس بین المللی انرژی اتمی ترکیه گروه تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول