Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@04:50:31 GMT

حمید فرخ نژاد بهترین بازیگر آسیا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۸۲۳۹

حمید فرخ نژاد بهترین بازیگر آسیا شد

حمید فرخ‌نژاد بازیگر فیلم «میجر» ساخته احسان عبدی‌پور، جایزه بهترین بازیگر بخش آسیا را در مراسم جایزه «سپتیمیوس» آمستردام دریافت کرد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراسم جایزه «سپتیمیوس» جوایز خود را به بهترین‌های چهار قاره آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا اهدا کرد و حمید فرخ‌نژاد توانست جایزه بهترین بازیگر مرد بخش آسیای این مراسم را برای بازی در فیلم «میجر» به کارگردانی احسان عبدی‌پور دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویداد اهدای جایزه «سپتیمیوس» که ۶ و ۷ ژوئن ۲۰۲۲ مصادف با ۱۶ و ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ در شهر آمستردام هلند برگزار شد، رویدادی است که پیش از این با عنوان «جشنواره بین‌المللی فیلم افق‌های نو» شناخته می‌شد. این رویداد با هدف کشف و حمایت از هنرمندان و سینماگران مستقل سراسر دنیا راه‌اندازی شده است و تلاش می‌کند در زمینه‌های فیلم سینمایی، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و فیلم و سریال تلویزیونی، استعدادهای شگفت‌انگیز را کشف کند و با اهدای جایزه و سایر حمایت‌های مادی و معنوی، افق نوینی را در عرصه محتوای جهانی بگشاید. شرکت‌کنندگان این مراسم معمولاً از بین برندگان جوایز اسکار، گرمی و تونی هستند، امسال هم کریستوفر همپتون و کوین ویلموت از فیلمنامه‌نویسان مشهور دنیا در این رویداد شرکت کرده بودند.

فیلم «میجر» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدی‌پور و به‌تهیه‌کنندگی و با بازی حمید فرخ‌نژاد در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است.

داستان این فیلم درباره ورود یک سگ ردیاب آلمانی به اسکله گمرک است که به هیچ‌وجه قابل مذاکره و معامله نیست و این مسئله نظم شهر را بر هم می‌زند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: احسان عبدی‌پور، تهیه‌کننده: حمید فرخ‌نژاد، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، تدوین‌گر: بهرام دهقان، بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، فروغ قجابگلی، اکبر اودود، آرش ملکی، ایرج صغیری، حمید باغکی.

انتهای پیام/

منبع: 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حمید فرخ نژاد احسان عبدی پور حمید فرخ نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه

مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان بعد از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی از زمستان ۱۴۰۲ در سینما‌های منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها به اکران عمومی درآمد و بر اساس آمار سامانه فروش فیلم‌های سینمای ایران عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم این گروه را از آن خود کرده و رضایت مخاطبان و منتقدان را همراه دارد.

«ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شد.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است.

تدوین این فیلم توسط بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده مهدی آزادی است. داستان فیلم با صدای ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد روایت می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند سینمایی می‌توانند به سایت https://gisheh۷.ir/event/۴۵۶۶۶/ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت