Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:38:05 GMT

نان گران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۸۴۶۹

نان گران نمی‌شود

ایسنا/البرز رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: در بحث جلوگیری از گران فروشی اقدامات خوبی صورت گرفته است و قیمت نان افزایش پیدا نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا عبدالرضا روشن‌نژاد در نشست خبری که روز یکشنبه ۲۲ خرداد در سازمان جهاد کشاورزی البرز برگزار شد، گفت: بیشتر صحبت های مقام معظم رهبری در سال جدید در خصوص مسائل مربوط به کشاورزی و امنیت غذایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره وری در حوزه کشاورزی نیازمند دانش بنیان کردن کشاورزی است. ما قرارگاه کشاورزی را در مجموعه استان البرز راه اندازی کردیم و از شرکت های دانش بنیان داخل و خارج استان دعوت کردیم و در موارد مرتبط با محصولات کمی و کیفی کشاورزی از این شرکت های دانش بنیان استفاده می بریم.

روشن نژاد افزود: مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی را در البرز راه اندازی کرده‌ایم که در گذشته مربوط به جهاد کشاورزی نبود، برای این منظور تعدادی از بازرسان سازمان صمت به جهاد کشاورزی منتقل شدند و در جلوگیری از قاچاق، احتکار و کم فروشی اقدامات خوبی صورت گرفته است. ساماندهی نانوایی ها یکی از موارد نظارت بوده است، در حال جلوگیری از گران فروشی هستیم و قیمت نان افزایش پیدا نخواهد کرد.

روشن نژاد گفت: سه دهم کل اراضی کشور و دو درصد تولیدات  در استان البرز بوده است و نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری داشته‌ایم. جزو اولین استان هایی هستیم که کشت هیدروپونیک داریم در کشت گلخانه‌ای پیشگام هستیم.

این مسئول افزود: مبحث جلوگیری از بیماری‌های واگیر از طریق اداره دامپزشکی پایش می‌شود و سم پاشی واحدهای تولیدی توصیه شده و بر انجام آن نظارت می شود. پس از ذبح و کشتار باید لاشه برای جلوگیری از بیماری در سردخانه بماند.

روشن نژاد تصریح کرد: درخصوص توسعه کشت گلخانه‌ای برای صرفه جویی در آب دست به انتقال محصولات آب بر از فضای باز به گلخانه ها زده‌ایم. اراضی البرز محدود و خرد است، کوچک ترین استان کشور هستیم و باید زمین های کشاورزی خودمان را حفظ کنیم. از سال گذشته از سامانه هوشمند پایش اراضی کشاورزی استفاده می کنیم و رصد و پایش در استان به صورت سامانه ای شناسایی می شود.

وی افزود: خرید تضمینی گندم مثل سال‌های گذشته در چهار مرکز ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و کرج انجام می‌شود و به محض برداشت گندم، کشاورزان می‌توانند برای فروش گندم تولیدی خود به این مراکز مراجعه کنند.

وی گفت: تداوم پرورش مرغ گوشتی یکی دیگر از برنامه‌های جهاد کشاورزی است، ضریب خوداتکایی استان البرز در بحث تولید مرغ گوشتی ۱۲ تا ۱۵ درصد است. برنامه ما این است که تولید واحدهای مرغ گوشتی را به دو میلیون قطعه افزایش دهیم  و درحال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ قطعه ظرفیت مرغداری ها است. اعتباری در قالب طرح مردم سازی و توزیع عادلانه یارانه از طریق بانک کشاورزی برای دامداران، مرغداران و آبزی پروران در قالب دامدار کارت با سود ۱۰ درصد انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز روشن نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ