Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سلمانیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بیش از ۵۰ کارگاه صنایع دستی در شهر و روستاهای مختلف سمیرم دایر شده است که هنرمندان به صورت گروهی مشغول تولیدات خود در این بخش‌ها و در پی  بازاریابی برای  محصولاتشان هستند.

این مسوول تصریح کرد: از بین این تعداد هنرمند، ۲۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی  هستند و در تلاش هستیم تا زمینه لازم را برای تحت پوشش قرار دادن دیگر هنرمندان یا از طریق سازمان تامین اجتماعی و یا بیمه روستاییان و عشایر فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمانیان افزود: هم اینک  بیش از ۲۰ فروشگاه صنایع دستی و محلی ثابت در شهرستان سمیرم با انواع صنایع و هنرهای دستی مجوز فعالیت دارند که در این فصل و با وجود هوای معتدل و کوهستانی منطقه و ورود گردشگران،  این کسب و کارها رونق بیشتری یافته اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان شهرستان در سال‌های اخیر در زمینه کسب نشان ملی مرغوبیت گام‌های بزرگی را برداشتند، ادامه داد: ۵۰ نشان ملی مرغوبیت در چند سال گذشته توسط هنرمندان و خالقان آثار سنتی سمیرم  دریافت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم خاطر نشان کرد: برنامه‌های ویژه ای به مناسب روز و هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل  برپایی کارگاه‌های زنده صنایع دستی با  رشته های مختلف از جمله چرم دوزی ،سفال و سرامیک و میناکاری و همچنین افتتاح نمایشگاه صنایع هنرهای سنتی در  ورودی روستای مهرگرد در نظر گرفته شده است.

شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

 پیشینه تاریخی، بافت عشایری، روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر دنا و زاگرس، سمیرم را بعنوان یکی از مناطق پر ظرفیت مرکز کشور و استان اصفهان مطرح کرده است.

برچسب‌ها هنرمندان سمیرم میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرمندان سمیرم میراث فرهنگی هنرمندان سمیرم میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود