Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی و همزمان سامانه باد و گردوخاک امروز در بخش‌هایی از استان‌های شرقی، جنوبی و مرکز کشور فعال است.

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان هواشناسی، امروز سامانه باد و گردوخاک که وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک را در پی دارد در خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، شرق سمنان، بوشهر و شمال  سیستان و بلوچستان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر مخاطره این سامانه نیز احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی عنوان شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز هشدار داده است.

همچنین سامانه بارشی امروز  همراه با رشد ابرهای همرفتی در سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال اردبیل، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان فعال است.

سازمان هواشناسی به رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خبر داده است.

آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی، صاعقه، در نواحی مستعد بارش تگرگ، آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال تاخیر در پروازها برای مناطق اعلام شده پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی به عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، عدم تردد از حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام، استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه کرده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وضعیت هوا ، شمال آذربایجان شرقی ، صاعقه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وضعیت هوا شمال آذربایجان شرقی صاعقه سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها

به گزارش صدای ایران از ایسنا،صادق ضیائیان، درباره وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق استان های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد،فارس، کرمان و خراسان جنوبی ، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می شود.

وی افزود:یکشنبه ۱۶اردیبهشت ماه، در ارتفاعات البرز شرقی برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد.همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید انتظار می رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای روز دوشنبه ادامه داد: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز،تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: همچنین بارش های روز دوشنبه، در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی،زنجان و گیلان شدت دارد.

وی افزود: سه شنبه۱۸ اردیبهشت ماه نیز بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش یافته و در کل نوار شمالی ابرناکی گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می یابد.

ضیائیان با اشاره به وضعیت دریاها گفت: از بعد از ظهر دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری دریای خزر مواج می شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت افزود: فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، آسمان تهران صاف تا کمی است و ممکن است در برخی ساعات وزش باد سرعت یابد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد.همچنین برای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، آسمان نیمه ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد، بارش پراکنده و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.





دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۱۶؛ سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۶؛سامانه بارشی فردا وارد ایران می‌شود
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها