Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه‌های تهران زمان برگزاری امتحانات پایان ترم نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱ را اعلام کردند.

حدود ۴ ترم از مقطع تحصیلی دانشجویان به شیوه مجازی گذشت و مسئولان وزارت علوم از فروردین ۱۴۰۱ همزمان با کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا دستور حضوری شدن کلاس‌های درس را به مراتب صادر کردند.

به علت محدودیت ظرفیت خوابگاه‌ها و کلاس‌های درس و از آن مهم‌تر سلامت دانشجویان کشور برخی کلاس‌ها مجازی و برخی دیگر حضوری برگزار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم چندین بار بر حضوری شدن امتحانات پایان ترم تاکید داشت و روسای دانشگاهی با دریافت ابلاغیه حضوری شدن آزمون‌های پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱ در روز‌های آتی باید پذیرای تمام دانشجویان حتی آن‌هایی که به شیوه غیر حضوری تحصیل کرده اند باشند.

در ادامه جزئیات تقویم آموزشی دانشگاه‌های تهران برای نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم را مطالعه خواهید کرد.

دانشگاه تهران

نام نویسی در کلاس‌های نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشگاه تهران از روز شنبه ۹ بهمن آغاز شده بود و تا شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ادامه داشت.

دانشجویان برای حذف اضطراری از تاریخ هفتم تا نهم ۱۴۰۱ فرصت داشتند و ارزشیابی از روز شانزدهم خرداد آغاز شده و ۲۵ خرداد به پایان خواهد رسید.

امتحانات پایان ترم برای تمام مقاطع تحصیلی از روز پنج شنبه دوم تیر آغاز می‌شود و در روز پنج شنبه ۱۶ تیر به پایان خواهد رسید.

دانشگاه شریف

نام نویسی برای کلاس‌های نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱ از شنبه ۹ بهمن آغاز شده بود و تا چهارشنبه ۱۳ بهمن ادامه داشت. شروع کلاس‌ها از شنبه ۲۳ بهمن بود.

آخرین مهلت تقاضای حذف نیمسال و پایان کلاس‌ها در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ اتفاق افتاد.

امتحانات پایان ترم برای مقاطع کارشناسی از شنبه اول تیر آغاز می‌شود و تا یک شنبه ۱۸ تیر ادامه دارد. برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم آزمون‌ها از روز چهارشنبه ۲۲ تیر آغاز می‌شوند و تا دوشنبه ۳ مرداد ادامه دارند.

دانشگاه امیرکبیر

کلاس‌های نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از شنبه ۱۶ بهمن برگزار شد. حذف و اضافه در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن بود و ارزیابی استادان از تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۱ آغاز شد و تا ۲۰ خرداد ادامه داشت.

چهارشنبه ۱۸ خرداد آخرین روز برگزار کلاس‌ها بود و آزمون‌های پایانی از شنبه ۲۱ خرداد آغاز شده و تا پنج شنبه ۲ تیر ادامه دارد.

دانشگاه شهیدبهشتی

کلاس‌های نیم سال دوم تحصیلی سال ۱۴۰۰ از شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد و روز‌های ۲۴ و ۲۵ بهمن آخرین مهلت حذف اضطراری بود.

پایان کلاس‌ها چهارشنبه ۱۸ خرداد بود و امتحانات پایان ترم از روز شنبه ۲۱ خرداد آغاز شده و تا چهارشنبه ۱ تیر ادامه دارد.

امتحانات گروه معارف اسلامی از روز گذشته، یک شنبه ۲۲ خرداد آغاز شده و تا سه شنبه ۳۱ خرداد ادامه دارد.

دانشگاه علامه طباطبایی

نام نویسی در کلاس‌های نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ دانشگاه علامه طباطبایی از روز شنبه ۱۶ بهمن آغاز شد و شروع کلاس‌ها از شنبه ۲۳ بهمن بود و مهلت حذف و اضافه از ۳۰ بهمن تا ۴ اسفند بود.

آخرین مهلت حذف اضطراری در تاریخ ۱۸ خرداد بود و کلاس‌ها تا ۲۵ خرداد ادامه داشت.

امتحانات پایان ترم برای تمام مقاطع تحصیلی از ۲۸ خرداد آغاز می‌شود و تا ۸ تیر ادامه دارد.

دانشگاه تربیت مدرس

براساس تقویم آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، زمان شروع کلاس‌ها در نیمسال دوم از ١٦ بهمن و حذف و اضافه در تاریخ ١ و ٢ اسفند بود و کلاس‌ها پنج شنبه ١٩خرداد به اتمام رسید.

همچنین ارزشیابی دروس ٧ تا ١٩ خرداد در نیمسال دوم، امتحانات دروس مدرسی و دروس تخصصی به ترتیب ٢١ تا ٢٦ خرداد و ٢٨ خرداد تا ٩ تیر در نیمسال دوم انجام می‌شود.

زمان ثبت اولیه نمرات در سامانه گلستان از سوی استاد درس، ٢١ خرداد تا ۱۵ تیر، مهلت اعتراض دانشجویان ۱۶ تا ٢٠ تیر و ثبت نهایی نمرات و قفل توسط استاد درس ٢١ تا ۲۵ تیر خواهد بود.

دانشگاه خوارزمی

کلاس‌ها در دانشگاه خوارزمی از ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد و زمان انجام ارزشیابی از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد ادامه داشت.

پایان کلاس‌ها ۲۵ خرداد است و امتحانات از ۳۰ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

دانشگاه الزهرا

 انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه الزهرا در نیمسال دوم تحصیلی برای ورودی‌های ۹۷ و ماقبل در تاریخ ۱۶ بهمن، ورودی ۹۸ در تاریخ ۱۷ بهمن، ورودی ۹۹ در تاریخ ۱۸ بهمن و ورودی ۱۴۰۰ در تاریخ ۱۹ بهمن انجام شد.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان شروع نیمسال دوم تحصیلی در دانشگاه الزهرا بود و کلاس‌ها ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

امتحانات از ۳۰ خرداد آغاز می‌شود؛ امتحانات دروس عمومی در روز‌های ۳۰ و ۳۱ خرداد و یکم تیر ۱۴۰۱ و امتحانات دروس تخصصی از ۴ تیرتا ۱۶ تیر۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

دانشگاه علم و صنعت

زمان آغاز کلاس‌های دانشگاه علم و صنعت در روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ بود ۱۲ خرداد کلاس‌ها به پایان رسید.

امتحانات آزمایشگاهی و کلاس‌های جبرانی از ۱۶ خرداد آغاز شد و تا ۲۲ خرداد ادامه داشت.

امتحانات پایان ترم از امروز دوشنبه ۲۳ خرداد آغاز می‌شود و یک شنبه ۵ تیر پایان می‌یابد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز از روز شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد و تا پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ادامه داشت.

شروع نیمسال از شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ بود و حذف و اضافه از ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ تا ۵ اسفند ۱۴۰۰ و حذف اضطراری، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ انجام شد.

مدت آموزش همانند نیمسال اول ۱۶ هفته برگزار شد و پایان کلاس‌ها ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ بود. امتحانات نیز ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۲ تیر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

دانشگاه آزاد

برای نیمسال دوم نام نویسی و انتخاب واحد از ۹ بهمن آغاز شد و تا ۲۱ بهمن ادامه داشت. کلاس‌های دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی ۲۳ بهمن آغاز و حذف و اضافه نیز در بازه زمانی ۳۰ بهمن تا ۵ اسفند انجام شد.

پایان کلاس‌ها نیز ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ خواهد بود و امتحانات نیز در بازه زمانی ۲۸ خرداد تا ۹ تیر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. براساس اعلام دانشگاه آزاد زمان پایان کلاس‌های گروه علوم پزشکی در نیمسال دوم ۲ تیر ۱۴۰۱ اعلام شده و امتحانات نیز در بازه زمانی ۴ تیر تا ۱۶ تیر برگزار خواهد شد.

دانشگاه پیام نور

زمان ثبت درخواست تغییر رشته پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از ۴ دی تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ انجام شد و زمان انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد در نیمسال دوم از ۲ بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعیین شد.

تاریخ امتحانات ترم دوم دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از ۱۱ خرداد تا ۶ تیر ۱۴۰۱ بود و آخرین مهلت برای ثبت نمره میان ترم در این نیمسال تا ۱۱ تیر ۱۴۰۰ اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کلاس های نیم سال دوم سال تحصیلی نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ امتحانات پایان ترم خرداد آغاز می شود خرداد ادامه خرداد آغاز شده سال تحصیلی ۱۴۰۱ تیر ادامه خرداد آغاز شد نیمسال دوم پایان کلاس ها آغاز شده آغاز می شود بهمن آغاز شد شنبه ۱۶ بهمن حذف اضطراری آغاز شد روز شنبه حذف و اضافه آخرین مهلت خرداد ۱۴۰۱ نام نویسی بهمن ۱۴۰۰ کلاس ها انجام شد ۱۸ خرداد تیر ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۳ بهمن ۹ بهمن شنبه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران پس از صعود دراماتیک در برابر ازبکستان به فینال جام ملت‌های آسیا 2024 راه یافت و در نبرد پایانی با تایلند میزبان رقابت‌ها روبه‌روی خواهد شد. مردان شمسایی و شاگردان میگوئل رودریگو با برتری در ضربات پنالتی جشن صعود به فینال را گرفتند و با شرایط مشابه به یکدیگر رسیدند.

دیدار فینال جام ملت‌های آسیا، روز یک شنبه و از ساعت 14:30 در سالن بانکوک آرنا تایلند پیگیری می‌شود و قهرمان هفتمین دوره جام ملت‌های آسیا مشخص خواهد شد. ایران برای پانزدهمین بار به فینال رقابت‌ها راه پیدا کرده که از این حیث دست نیافتنی به شمار می‌رود. همچنین تایلند در حالی برای سومین بار فینال آسیا را تجربه می‌کند، که همیشه دستش از جام قهرمانی کوتاه مانده است.

به جز دیدار فینال، تیم‌های افغانستان و قرقیزستان در پلی آف آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند و برنده این بازی به عنوان سهمیه پنجم قاره کهن در جام جهانی فوتسال شرکت می‌کند. همچنین دیدار رده‌بندی بین تیم‌های تاجیکستان و ازبکستان نیز برگزار می‌شود.

زمان دیدار فینال جام ملت‌ها، رده بندی و پلی آف به شرح ذیل است:

دیدارهای نهایی – یک‌شنبه ۹ اردی‌بهشت ۱۴۰۳

تعیین تیم پنجم: افغانستان – قرقیزستان/ ساعت ۰۸:۳۰

رده‌بندی: تاجیکستان– ازبکستان/ ساعت ۱۱:۳۰

فینال: تایلند– ایران/ ساعت ۱۴:۳۰

دیگر خبرها

  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲