Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه میشیگان آمریکا اعلام کرد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در این کشور به پایین‌ترین رقم خود یعنی ۵۰.۲ واحد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دانشگاه میشیگان آمریکا اعلام کرد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در این کشور روز جمعه به پایین‌ترین رقم خود یعنی 50.2 واحد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم نزدیک به 10 واحد کمتر از پیش بینی کارشناسان اقتصادی برای وال استریت ژورنال بود و نشان دهنده افت 8.2 واحدی نسبت به ماه گذشته میلادی بود.

دیدگاه‌ها در مورد شرایط اقتصادی فعلی از 63.3 واحد در ماه قبل به 55.4 واحد در ماه ژوئن کاهش یافت، و معیار "سنجش انتظارات" برای آینده نیز شاهد افت بود و از 55.2 به 46.8 واحد در میان مصرف کنندگانی رسید که برای این گزارش از آنها سوال شده بود.

نرخ تورم در آمریکا رکورد 40 ساله را شکستبا افزایش تورم در آمریکا شاخص اعتماد مصرف کننده کاهش یافت

شاخص اعتماد مصرف کننده تنها معیار اقتصادی ناامید کننده در سراسر ایالات متحده نبود. پاسخ ها نشان می‌دهد که انتظارات برای تورم در سال آینده از 3.3 درصد در ماه می به 5.4 درصد در ژوئن افزایش یافته است، در حالی که انتظارات در مورد تورم در پنج سال آینده از 3 درصد به 3.3 درصد رسیده است.

به گفته کتی جونز، استراتژیست مؤسسه چارلز شواب، مردم آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگری انتظار تورم را دارند.

این دانشگاه با اشاره به آخرین باری که چنین ارقام ناگواری را دیده بود، تأکید کرد که اعتماد پایین مصرف کننده یادآور رکود سال 1980 است.

بر اساس این گزارش، اقتصاددانان مؤسسه کانتینجنت ماکرو Contingent Macro به نتیجه مشابهی رسیده‌اند و به این نکته اشاره کردند که نسبت مصرف‌کنندگانی که از تورم به‌عنوان دلیل اصلی چشم‌انداز منفی خود برای اقتصاد یاد می‌کنند، به همان اندازه سال 1981 بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا شاخص اعتماد مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن