Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:33:47 GMT

افشای پرونده سازی محمد بن سلمان علیه ترکی آل الشیخ

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۹۰۳۰

افشای پرونده سازی محمد بن سلمان علیه ترکی آل الشیخ

یک حساب کاربری فاش کرد که ولیعهد سعودی پرونده‌های فساد مالی علیه ترکی آل الشیخ و توفیق الربیعه تهیه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حساب کاربری « العهد الجدید» فاش کرد که « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی پرونده‌های فساد مالی برای محکوم کردن « ترکی آل الشیخ» رئیس هیئت موسوم به هیئت سرگرمی عربستان و « توفیق الربیعه» وزیر حج که در زمان شیوع ویروس کرونا وزیر بهداشت بود، تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب کاربری مذکور تاکید کرد:« محمد بن سلمان پرونده‌های فساد مالی دو مقام سعودی را آماده کرده تا آن‌ها را محکوم کند و هر زمان که بخواهد این پرونده‌ها را به اجرا بگذارد».

این حساب کاربری همچنین نوشت: «محمد بن سلمان به معنای واقعی اعتماد خود را به همه اطرافیانش از دست داده و او فقط به تعداد بسیار کمی اعتماد می‌کند که تعداد آن‌ها ممکن است از انگشتان یک دست بیشتر نشوند».

آل الشیخ یکی از بی پرواترین و شاید سرکش‌ترین مقامات سعودی به شمار می‌رود که مخالفان خود را سرکوب و به منتقدان خود توهین می‌کند.

معارض برجسته سعودی از معامله احتمالی بن سلمان و بایدن خبر دادافشاگری مجتهد درباره گام تازه محمد بن سلمان برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌هااعتراض وزرای سعودی به رفتارهای توهین آمیز محمد بن سلمان

وی یکی از دلایل اصلی خدشه دار کردن وجهه عربستان بود که «بن سلمان» پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار، تلاش کرد تا وجهه وی را در افکار عمومی تا حدودی بهبود بخشد.

چند روز پیش، حساب کاربری العهد الجدید اعلام کرد :« ترکی آل الشیخ به نوشیدنی الکلی اعتیاد دارد. حتی به نصیحت پزشکان برای ترک آن گوش نمی دهد».

العهد الجدید با انتشار پستی در تویتر که صحت و سقم آن تایید نشده، تاکید کرد: ترکی الشیخ فردی تبهکار و فاسد است که جام از دستش نمی‌افتد و به رغم هشدار پزشکان و تلاش نزدیکانش برای متقاعد کردن او برای ترک اعتیادش، هیچ نصیحتی را نمی‌پذیرد».

از ژوئن 2017 که بن سلمان به ولیعهدی رسید تاکنون ده‌ها نفر از شاهزاده‌ها، تجار، بازرگانان، شعرا، فعالان مدنی و سیاسی و سایر افراد به بهانه مبارزه با فساد دستگیر و شمار زیادی از آنان بعد از پرداخت میلیاردها دلار یا واگذاری بخشی از دارایی خود، از زندان رهایی یافته‌اند و ده‌ها نفر دیگر همچنان در زندان به سر می‌برند.

اگرچه طبق گزارش موسسه کاپیتال اکونومیست، دولت عربستان در پنج سال گذشته در صدر کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس از نظر شمار پرونده‌های فساد و اموال غارت‌شده قرار دارد؛ اما به نظر می‌رسد مبارزه با فساد اکنون به اسم رمز اقدامات سرکوبگرانه ولیعهد سعودی تبدیل شده و بن سلمان از آن به عنوان حربه‌ای برای از میان برداشتن رقبا و مخالفان سیاسی خود استفاده می‌کند.

محمد بن سلمان در سال 2017 و اندکی پس از به قدرت رسیدن به عنوان ولیعهد عربستان، ده‌ها مقام عالی‌رتبه و عضو خاندان سعودی را به اتهام فساد مالی بازداشت و در هتل مجلل «ریتزکارلتون» شهر ریاض برای چند هفته زندانی کرد. اکثر این افراد کمی بعد آزاد شدند اما برای خروج از این هتل در مجموع حدود 106 میلیارد و 700 میلیون دلار تحت عنوان توافق و مسامحه به بن سلمان پرداخت کردند.

محمد بن سلمان مقابله با فساد را یکی از ستون‌های اصلاحات جدید خود در کشور می‌داند. این در حالی است که منتقدان محمد بن سلمان بر این باورند که ولیعهد عربستان از عنوان مبارزه با فساد برای کنار زدن رقبا و منتقدان خود هم استفاده کرده و به دنبال مهیا‌سازی موقعیت برای زمانی است که جانشین پدرش خواهد شد.

محمد بن سلمان با دفاع از موج بازداشت مسئولان کنونی و پیشین عربستان و آنچه مبارزه با فساد خوانده است، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی بن سلمان اخبار عربستان سعودی بن سلمان پرونده های فساد مبارزه با فساد محمد بن سلمان حساب کاربری پرونده ها فساد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پنج روز پس از کنار گذاشتن وظایف عمومی خود بمنظور تامل در مورد ادامه کار در این سمت، گفت که استعفا نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سانچز امروز دوشنبه گفت که پنج روز پس از لغو وظایف عمومی خود برای «تأمل» در مورد ادامه این شغل، به علت تحقیقات یک دادگاه اسپانیا علیه همسرش بگونیا گومز، استعفا نمی‌دهد.

پس از شکایت فساد مالی علیه گومز توسط «مانوس لیمپیاس» (دست‌های پاک)، سازمانی که با راست افراطی مرتبط است، سانچز چند روزی را برای تصمیم گیری در مورد ادامه کارش فرصت خواست.

نخست وزیر 52 ساله اسپانیا در یک سخنرانی تلویزیونی از محل اقامت رسمی خود، گفت: «تصمیم گرفتم در صورت امکان با قدرت بیشتری به عنوان رئیس دولت ادامه دهم.»

نخست‌وزیر اسپانیا در فکر کناره‌گیری از قدرت

سانچز گفت که مبارزه خود را در برابر حملات «بی اساس»، مانند حمله علیه همسرش توسط نیروهای محافظه‌کار و راست افراطی را افزایش خواهد داد.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است. تحقیقات علیه گومز بر اساس شکایت سازمان مبارزه با فساد مانوس لیمپیاس شکل گرفته است. گفته می‌شود که این سازمان به محافل راست افراطی در اسپانیا نزدیک است.

سیاستمداران حزب محافظه‌کار خلق PP در واکنش‌های اولیه خود استعفای سانچز را رد کردند. خاویر ماروتو، سیاستمدار این حزب و معاون رئیس مجلس سنا، گفت: این نمایش جدیدی است که سانچز را کنار بزنند. سانچز می‌خواهد به هر قیمتی در قدرت بماند. او همیشه مرد خوبی است، بقیه بد هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران