Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدنورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بر این نکته تأکید داشتند که نسل جوان و هوشمند ما که قرار است مسؤولیت گام دوم انقلاب را بر عهده بگیرند به یک نرم‌افزار واقعی احتیاج دارند و آن عبارت است از درس‌های امام که هم در گفتار و هم در رفتار امام می‌توان آن را جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب زیربنای مبارزه امام و انقلاب را قیام لله برشمردند، افزود: ایشان چند توصیه نیز به فعالان عرصه انقلابی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشتند که مقابله با هویت‌زدایی، مقابله با تحریف امام، جلوگیری از نفوذ ارتجاع، افشای فریب و جنگ روانی دشمن، بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی مردم برای تولید عمل صالح، جلوگیری از مأیوس کردن مردم و قدرشناسی از زحمات مسؤولان انقلابی رؤوس این توصیه‌ها بود.

صنایع دستی فعالیتی بالقوه برای نشان اصفهان و توسعه گردشگری

نورصالحی با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: صنایع دستی یکی از مهمترین وجوه فرهنگ و تمدن هر کشور است که هویت تاریخی و ریشه‌های قومی، فرهنگی و اجتماعی آن جامعه و کشور نیز در آن تجلی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان از جمله شهرهایی است که بخش قابل توجهی از شهرت و بلندآوازگی  خود را مدیون صنایع دستی و هنرهای سنتی متنوع و متعددی است که یا خاستگاهش اصفهان بوده یا در این شهر به اوج رسیده است.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال‌های اخیر عناوین مهمی مانند شهر خلاق صنایع دستی و شهر جهانی صنایع دستی به اصفهان رسیده است.

نورصالحی ابراز امیدواری کرد که در یک فضای تعاملی و هم‌افزایی بین بخشی بین نهادهای ذی‌مدخل و کنشگران این حوزه شاهد سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جدی و مؤثر به منظور رونق کیفی و کمی تولید و عرضه صنایع دستی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: بی‌شک یکی از فعالیت‌های بالقوه برای نشان اصفهان و توسعه گردشگری با رویکرد صنعت توریسم که منجر به رونق و پویایی اقتصادی می‌شود همین حوزه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این حوزه در ادوار مختلف، اضافه کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان، شورای هم‌افزایی با محوریت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ایجاد و حوزه تولید، بازرگانی، توسعه و ترویج، حفظ و احیا، آموزش و پژوهش صنایع دستی در این شورا تشکیل شد.

نورصالحی با بیان اینکه به هر دلیلی فعالیت این شورا ادامه پیدا نکرد یا اینکه خروجی‌ها مشخص نیست، مطرح کرد: از کمیسیون فرهنگی شورای شهر می‌خواهیم که این اقدامات را ادامه دهد و با مشارکت معاون فرهنگی شهرداری این کار توسعه پیدا کند.

نهادهای قضایی مانع سوء‌استفاده از کودکان شوند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به روز جهانی مبارزه با کار کودکان نیز اشاره و عنوان کرد: امروزه پدیده کودکان کار یکی از معضلات و مسائل اجتماعی قلمداد می‌شود که موجب نادیده گرفتن حقوق کودکان شده است.

وی افزود: بر خلاف آن‌چه که در گذشته فضای کار برای کودکان تحت نظر خانواده و بزرگترها فرصتی برای کسب تجربه و مهارت و آموزش بوده است، امروز شاهد سوء استفاده از کودکان به اسم کار هستیم.

نورصالحی خاطرنشان کرد: بنابر نظر صاحب‌نظران این حوزه هم خانواده‌های این کودکان و هم گروه‌های مافیایی مبادرت به این امر می‌کنند که موجب عدم بهره‌مندی کودکان از آموزش، خدمات بهداشتی، تفریح و هر آنچه نیاز اوست می‌شود و کودک را در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با شدت یافتن مشکلات اقتصادی شاهد گسترش این پدیده هستیم، تأکید کرد: بنابراین ضمن حمایت از کودکانی که به این چرخه وارد شده‌اند در زمینه ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و مالی باید آگاهی‌بخشی در خصوص منع کار کودکان و حقوق کودکان در جامعه و آموزش در سطوح مختلف در برنامه‌ دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط تقویت شود.

وی از نهادهای قضایی، نظارتی و انتظامی خواست در برخورد با سوء استفاده‌کنندگان از کودک به اسم کار نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

نورصالحی ادامه داد: لازم است نسبت به توانمندسازی خانواده این کودکان و تحقق عدالت اجتماعی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشیم که در این حوزه کمیسیون فرهنگی شورا نیز باید فعالیت‌ها و پیگیری‌هایی داشته باشد.

جریان دائم آب زاینده‌رود در رأس خواسته‌های مردم اصفهان از رئیس جمهور

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان، بیان کرد: مسؤولان استان زحمات زیادی در طول ماه‌های گذشته کشیده‌اند و تلاش کرده‌اند که بیشترین استفاده را از این سفر ببرند و امید داریم آنچه از سفر دولت انتظار داشتیم نصیب شهر و استان اصفهان شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر پیشنهادی ۳۰ بندی را مطرح کرد و برای استاندار و نمایندگان مجلس فرستادیم، گفت: این نکات که نیاز شهر اصفهان و بعضاً استان اصفهان بود به ترتیب اهمیت مطرح شده است که امید داریم مورد استفاده قرار گیرد.

نورصالحی تصریح کرد: در رأس همه خواسته‌ها، نیازها و مشکلات شهر و استان اصفهان جریان دائم آب زاینده‌رود است؛ اگر با تدبیر دولت و تلاش مدیران استانی و ملی این مشکل حل شود، امید است مشکل فرونشست زمین هم در همین‌جا متوقف شود و مشکل آلودگی هوا نیز بهبود پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: تکمیل سامانه دوم آبرسانی شرب اصفهان نیز مدنظر است، این پروژه یک فاز اضطراری دارد که ۱.۶ متر مکعب در ثانیه باید به شبکه شرب اصفهان بزرگ تزریق می‌شد که تا الآن ۶ دهم آن آمده است و قرار است تدریجاً اضافه شود؛ یقیناً تکمیل  انی پروژه تأمین اعتبار و حمایت دولت را می‌طلبد.

وی در ادامه گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران یکی دیگر از پروژه‌هایی است که سال‌هاست مردم اصفهان وعده آن را از سوی رؤسای جمهور شنیده‌اند اما عملیاتی نشده است.

نورصالحی همچنین مطرح کرد: از مهر سال گذشته به علت عدم تضمین ضمانت‌نامه‌ای که بانک مرکزی باید برای سرمایه‌گذار صادر می‌کرد این پروژه متوقف شده است؛ نمایندگان و استاندار برای فعال شدن مجدد این پروژه تلاش زیادی کردند که امید داریم یکی از مصوبات سفر فعال شدن دوباره این پروژه باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان سفر رئیس جمهور به اصفهان صنایع دستی قطار سریع السیر اصفهان تهران آب شرب اصفهان جریان آب زاینده رود رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: با همدلی و انسجام و وحدت و همکاری می‌توانیم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشیم.

اسدالله عباسی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست هم‌اندیشی با منتخبین مردم گیلان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت سیزدهم تصویب شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری شاهد اجرای لایحه برنامه هفتم خواهیم بود، جلسه را با منتخبین مردم گیلان در مجلس برگزار کردیم تا چگونگی بهره مندی گیلان از این برنامه را بررسی کنیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه با منتخبین مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه درخصوص مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان صحبت و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رفع دغدغه های مردم گیلان در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی نگرانی‌هایی در حوزه کشاورزی، گردشگری، اشتغال، توسعه و عمران داشتند که باید به آنان در سطح ملی و استانی نگاه ویژه شود.

عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: با همدلی و انسجام و وحدت و همکاری می‌توانیم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشیم، زیرا برخی از طرح‌ها استانی و برخی ملی و فرا استانی هستند؛ از این رو برای بهره برداری از طرح‌های ملی باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود و تعامل و تفاهم و همدلی شکل بگیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: این جلسات را فرصتی برای تحقق مطالبات به حق مردم می دانیم و امیدواریم منتخبین مردم نیز با همین روحیه و انگیزه در کنار دولت به رفع مشکلات کمک کنند.

اعلام نرخ خرید برنج در سال ۱۴۰۳

ابراهیم نجفی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این نشست، با بیان اینکه وحدت میان دولت و مجلس یکی از نقاط قوت کشور است، اظهار کرد: جلسه‌ای که امروز برگزار شد، در مرحله اول پیام آن انسجام میان دولت و مجلس جهت پیشبرد اهداف در استان و شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به سفر آینده رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به گیلان، گفت: باید برگزاری چنین جلساتی بیش از گذشته باشد تا مشکلات استان را در تمامی بخش‌ها شناسایی کنیم و با همدلی و انسجام آن را به استماع رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برسانیم.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و بیان کرد: در روزهای آینده شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی در سطح وزارتخانه جهاد کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام می کند.

نجفی همچنین از برگزاری کمیسیون‌های تغییر کاربری خبر داد و متذکر شد: با دستور استاندار و پیگیری معاونت عمرانی و دستگاه های عضو، این کمیسیون تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان