Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم به آن توجه ویژه‌ای شده اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها بود که با دهک‌بندی مشخص شده به خانوارهایی که در سه دهک اول قرار دارند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و به خانوارهایی که در دهک‌های 4 تا 9 قرار گرفته‌اند 300 هزار تومان به ازای هر نفر یارانه نقدی واریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایران: از همین رو از اواسط اردیبهشت ماه بود که با دستور رئیس جمهور یارانه دریافتی از 45 هزار و 500 تومان به 400 و 300 هزار تومان برای هر نفر تغییر کرده و افزایش یافت. در واقع با آغاز طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، دهک‌بندی خانوارهای مشمول یارانه آغاز شد و در این دهک‌بندی مشخص شد برای سه دهک پایین جامعه ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های دیگر ۳۰۰ هزار تومان به ازای افراد حاضر در خانوار تعلق می‌‌گیرد. اما به محض واریز یارانه به خانوارهایی که در دهک‌بندی‌های مورد نظر جای گرفته بودند و از دوره‌های گذشته یارانه دریافت می‌‌کردند، برخی از خانواده‌هایی که در این گروه‌ها قرار نگرفته و یارانه به آنها پرداخت نشده بود، معترض شدند. در واقع می‌‌توان گفت این افراد شامل خانوارهایی بودند که در دوره‌های قبل انصراف داده یا به آنها یارانه تعلق نگرفته بود، اما در این دوره که مبلغ یارانه افزایش یافت تمایل به دریافت داشتند یا اینکه برخی از خانوار‌ها در دهک‌بندی که صورت گرفت در دهک دهم جای گرفته و به آنها یارانه پرداخت نشد. بنابراین در میان معترضان برخی به نوع دهک‌بندی اعتراض کرده بودند و برخی دیگر نیز تمایل به ثبت نام جدید داشتند. همین امر موجب شد دولت به درخواست مردم پاسخ مثبت داده و بازبینی دهک‌بندی یارانه را در دستور کار خود قرار دهد. در همین راستا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها سامانه‌هایی معرفی شد تا معترضان به دهک‌بندی یا افرادی که خواهان برقراری یارانه خود هستند، در آن سامانه مراجعه و ثبت‌نام و درخواست خود را ثبت کنند.


زمان اعلام نتایج نهایی اعتراضات دهک‌بندی یارانه‌ها مشخص شد
در همین راستا داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: نتایج نهایی اعتراضات ثبت‌شده درخصوص دهک‌بندی یارانه‌ها تا پایان ماه و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.
ابوحمزه گفت: با اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌‌ها سرپرستان خانوار می‌‌توانند یارانه مرحله 136 را که مربوط به خردادماه سال جاری است از ساعت 24 شب گذشته دریافت کنند. علاوه بر آن سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اردیبهشت ماه 1401 و همزمان با مرحله 135، مبالغ مرحله 136 مربوط به خرداد ماه 1401 را به حساب سرپرستان خانوارهایی که مشمول یارانه بودند واریز و امکان برداشت مبالغ واریزی را منوط به رسیدن زمان مقرر و طی اطلاعیه‌ بعدی اعلام کرد.


وی افزود: مبلغ واریز شده یارانه کمک معیشتی مرحله 136 نیز براساس دهک بندی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده بود در این ماه محاسبه و واریز شده است. در واقع برای سرپرستان خانوارهای دهک اول تا سوم که 400 هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم به‌ ازای هر نفر، 300 هزار تومان پرداخت شده بود و در این ماه نیز همین میزان به آنها پرداخت شده است. علاوه بر آن مانند ماه گذشته خانوارهایی که تسهیلات قرض‌الحسنه 10 میلیون ریالی کمک‌معیشت نقدی و کرونا را دریافت کرده‌اند مبلغ اقساط آنها از یارانه پرداختی به آنها کسر شده و مابقی مبلغ برای آنها واریز خواهد شد.
ابوحمزه ادامه داد: اگر از طریق سازمان هدفمندی، خانوارشان را تفکیک کرده باشند، اطلاعات خانوار جدید بررسی می‌شود و اگر تفکیک نکرده باشند و به برخی آیتم‌ها اعتراض داشته باشند، همان موارد دوباره بر اساس آخرین اطلاعات بررسی می‌شود.


وی درباره زمان عملیاتی شدن امکان جدید ارسال پیامک به معترضان برای مشاهده شناسنامه اقتصادی‌شان که پیش از این از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده بود نیز اظهار کرد: این امکان هنوز فعال نشده و در دست بررسی است. بر این اساس اطلاعات اقتصادی خانوار به صورت دقیق‌تری قابل مشاهده است. سعی می‌کنیم در مدت کوتاهی این امکان را ایجاد کنیم تا ثبت اعتراض در موارد خاص راحت‌تر انجام شود.


اطلاعات املاک هم مبنای دهک‌بندی قرار خواهد گرفت
همچنین ابوحمزه در پاسخ به این پرسش که چرا اطلاعات مربوط به «ملک» جزو معیارهای موجود دهک‌بندی نیست و چه زمانی این اطلاعات وارد پایگاه اطلاعاتی رفاهی ایرانیان می‌شود، گفت: اطلاعات املاک ناقص است و باعث بی‌عدالتی می‌شد به همین علت ملک را به صورت کلی مبنا قرار ندادیم اما در حال پیگیری از نهادهای مربوط هستیم تا بتوانیم اطلاعات املاک را نیز اضافه کنیم و  به محض اینکه افزوده شود، اطلاعات املاک را هم مبنای دهک‌بندی قرار می‌دهیم. ولی فعلاً اطلاعات مربوط به املاک ناقص است و نمی‌توان آن را اعمال کرد.


ابوحمزه خاطرنشان کرد: بررسی یارانه ثبت‌نام‌کنندگان و متقاضیان جدید یارانه تا اتمام فرایند ثبت‌نام و انجام دهک‌بندی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه دارد و متقاضیان جدیدی که هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌‌توانند به آدرس الکترونیکی my.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند. همچنین براساس دستور رئیس محترم جمهور متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم یا از ثبت‌نام یارانه جامانده‌اند بعد از طی مراحل ثبت‌نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولین یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر آن سرپرستانی که نسبت به دهک‌بندی و قطع یارانه خود در اردیبهشت ماه 1401 درخواست بازبینی داده‌اند همچنان برای پیگیری و نتیجه به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی اطلاعات املاک وزارت تعاون دهک بندی هزار تومان یارانه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی