Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (یکشنبه) از تجمع ساکنان منطقه اشغالی جولان سوریه علیه اشغالگران صهونیست خبر داد و اعلام کرد که اهالی این منطقه علیه طرح های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برپا کردند.

مردم جولان اشغالی سوریه در این تجمع بار دیگر طرح های جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی و راه اندازی توربین های بادی در زمین های خود و غصب و مصادره آنها توسط اشغالگران را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمع کنندگان این اقدام صهیونیست ها را نقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی دانستند و خواستار واکنش جامعه جهانی در قبال اقدام های توسعه طلبانه اشغالگران صهیونیست شدند.

اهالی منطقه اشغالی جولان سوریه در جریان تجمع اعتراضی خود که امروز در منطقه «مرج الیعفوری» بین روستاهای اشغالی «مسعده» و «مجدل شمس» برگزار شد، بر ادامه مبارزه با اشغالگری با تمام ابزارهای مشروع به منظور خنثی کردن طرح شهرک سازی با ساخت و ساز توربین‌های بادی در هزاران دونم (هر دونم برابر با 1000 متر مربع) از زمین‌های خود تاکید کردند.

آنان همچنین بر پایبندی به تعلق خود به کشور سوریه و ادامه دفاع از سرزمین جولان تاکید کردند.

«بشر سلیمان المقت»، اسیر آزاد شده از بند صهیونیست ها در جریان این تجمع گفت که از آغاز اشغال بلندی های جولان، اهالی تمام توطئه ها و نقشه های رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته اند و طرح ساخت و راه اندازی توربین های بادی را نیز با شکست مواجه خواهند کرد.

به نوشته سانا، طرح توربین بادی یکی از خطرناک ترین طرح های صهیونیست ها برای یهودی سازی است که جولان اشغالی سوریه را هدف قرار می دهد، زیرا شامل مصادره بیش از شش هزار دونم زمین در طول سه مرحله است.

کابینه رژیم صهیونیستی دو سال پیش و پس از تصویب «کمیته برنامه ریزی» وزارت امور داخلی این رژیم، پروژه ایجاد ۲۵ توربین بادی برای تولید انرژی الکتریکی در جولان اشغالی را تصویب کرد.   

طبق برنامه اشغالگران صهیونیست قرار است این پروژه در گستره سه هزار و ۶۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای  مجدل شمس، مسعده، بقعاثا و یک و نیم کیلومتر از روستاهای عین قنیه اجرا شود.  

پیش از این رژیم صهیونیستی قصد داشت با فریبکاری زمین های کشاورزان را به مدت ۲۵ سال برای اجرای این طرح اجاره کند که با مخالفت آنها و اهالی جولان اشغالی مواجه شد. 

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از مخالفت کشاورزان به وزارت دارایی خود اجازه مصادره زمین‌ها، جاده‌ها و امکانات روستاییان جولان اشغالی را برای ایجاد این پروژه داده است که با اجرای آن مناطق زیادی از زمین‌های کشاورزی مردم منطقه و سوریه از بین خواهد رفت.

«بلندی های جولان» منطقه ای بسیار مهم و راهبردی و متعلق به سوریه است که در سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و از همان زمان به آرمانی برای سوری ها برای آزادسازی تبدیل شده است.

منطقه جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» در جنوب غرب سوریه است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ به صورت  غیرقانونی بخشی از آن را ضمیمه خود کرد، اما جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام تجاوزکارانه را به‌رسمیت نشناخته است.

شمار ساکنان جولان اشغالی سوری به حدود ۲۵ هزار نفر می‌رسد که در چهار روستای باقیمانده سوریه پس از اشغال این فلات یعنی «مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده» ساکن هستند و با طرح‌های متوالی اشغالگران صهیونیست برای سلطه بر این زمین ها و یهودی‌سازی آن با توسل به زور، مواجه هستند.

جنگ سال ۱۹۶۷ که میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن رخ داد و به جنگ شش روزه یا جنگ «رمضان» معروف شد، از پنجم ژوئن آن سال و با حمله هوایی ناگهانی بمب افکن های رژیم صهیونیستی به یک پایگاه‌های هوایی مصر آغاز و ارتش این رژیم طی ۶ روز توانست نوار غزه و صحرای سینا را از کنترل ارتش مصر، شرق بیت المقدس و کرانه باختری رود اردن را از کنترل اردن و بلندی‌های جولان را از کنترل سوریه خارج کرده و به اشغال خود درآورد.

در سال ۱۹۷۳، ارتش سوریه برای باز پس گیری مناطق از دست رفته خود دست به عملیات زد، ولی فقط توانست بخشی از آن را با امضای توافقنامه جداسازی نیروها در سـال ۱۹۷۴، آزاد کند و ارتش رژیم اشغالگر صهیونیست از مناطقی که در پایان جنگ رمضان اشغال کرده بود، عقب نشـست.

دو قطعنامه ۲۴۲ و ۳۳۸، مهمترین قطعنامه های سازمان ملل برای این دو جنگ می باشد. جولان پس از اشغال تا سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) تقریبا آرام بود، اما با شروع بحران سوریه در تاریخ یاد شده، منطقه اشغالی جولان با کمک صهیونیست ها به جولانگاه تروریست های تکفیری تبدیل شد و مرز میان آن با سرزمین های اشغالی باز و تسلیحات و امکانات زیادی از سوی رژیم صهیونیستی برای تجهیز تروریست های تکفیریِ گروهک «جبهه النصره» (تحریر الشام فعلی) ارسال گردید و طی اشغال دو استان «قنیطره» و «درعا» در جنوب و جنوب غرب سوریه توسط تکفیری ها، هزاران تروریست زخمی از طریق جولان برای درمان به سرزمین های اشغالی اعزام شدند و پس از بهبودی، دوباره به خاک سوریه برای جنگ و کشتار علیه مردم سوریه بازگشتند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد سوریه مصر رژیم صهیونیستی اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سوریه مصر سازمان ملل متحد سوریه مصر رژیم صهیونیستی اردن رژیم صهیونیستی جولان اشغالی صهیونیست ها زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز جمعه شب به نقل از یک مقام صهیونیستی که نامش را فاش نکرد، این خبر را منتشر کرد و افزود که سفر بلینکن در روزهای آتی انجام خواهد شد.

آخرین باری که بلینکن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد ماه مارس بود یعنی زمانی که آمریکا درباره تبعات حمله به رفح هشدار داد. دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از آن هنگام تاکنون بارها درباره این حمله هشدار داده است.

سفر بلینکن در شرایطی انجام خواهد شد که هنوز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه به نتیجه نرسیده است. نیویورک تایمز نوشته که گفت‌وگوهای وزیر خارجه آمریکا در سرزمین‌های اشغالی بر آزادی اسرای صهیونیستی متمرکز خواهد بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش‌بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

دیگر خبرها

  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت