Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 22 خرداد) گفت: درگذشت جمعی از هموطنانمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سانحه تلخ قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد به خانواده‌های محترم جان‌باختگان و ملت ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای مصدومین و مجروحین این حادثه شفای عاجل مسئلت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضروری است کمیسیون عمران با بررسی دقیق علل و عوامل وقوع حادثه و قصور احتمالی گزارش بررسی‌های کارشناسی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایندگان ملت ارائه کند.

وی افزود: همچنین وظیفه خود می‌دانم تشکر وافر و عمیق خود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از برگزاری دیدار حضوری و صمیمانه با رهبر معظم انقلاب و نظر لطف و رهنمودهای حکیمانه ایشان اعلام کنم.

قالیباف خاطرنشان کرد: حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم نه تنها باعث نادیده گرفتن نقاط ضعف و اشکالاتمان نمی‌شود، بلکه باور داریم که بار مسئولیت‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در خدمت به مردم سنگین‌تر و عزممان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تلاش بیشتر، راسخ‌تر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر عنوان مجلس انقلابی سرمایه بزرگ مسئولیت‌آور برای مجلس یازدهم است و تبیین اصول انقلابی ماندن مجلس توسط ایشان منشور مجلس انقلابی محسوب می‌شود.

وی افزود: رهبر حکیم انقلاب در میانه جنگ‌های شناختی که هدفش ناکارآمد نشان دادن مجلس یازدهم به عنوان یکی از ارکان مدیریتی کشور است، با اشاره به اقدامات ارزشمند اخیر مدال افتخار انقلابی بودن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این مجلس اعطا فرمودند که سرمایه‌ای گران‌سنگ برای خدمت بهتر به مردم است.

قالیباف خاطرنشان کرد: ایشان پس از تثبیت این عنوان در منشور مجلس انقلابی اصول حاکم بر رفتار و عملکرد نمایندگان برای انقلابی ماندن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تبیین و نقشه راه دو سال پیش روی این مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترسیم کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نمایندگان مجلس یازدهم شکر نعمت این منشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هگشا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عمل به اصلاح آن می‌دانیم و متعهد هستیم که تمام سعی و تلاش فردی و جمعی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پایبندی به این اصول و اجرایی کردن توصیه‌ها به کار ببندیم.

وی افزود: از همه مردم خصوصا جوانان مومن و انقلابی می‌خواهیم منشور مجلس انقلابی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاخص اصلی برای سنجش عملکرد مجلس و نمایندگان خود قرار دهند و با تذکرها و مطالبه‌های دلسوزانه و کارشناسی به ما کمک کنند تا در ریل تعیین شده در این منشور باقی بمانیم و در حوزه اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به مردم بیش از پیش خدمت کنیم.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس انقلابی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم قالیباف به رئیسی

رئیس مجلس شورای اسلامی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی