Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: در دولت سیزدهم رئیس جمهور تأکید ویژه ای بر محیط زیست دارند و یکی از دستور کارهای جدی دولت، موضوعات محیط زیستی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی در دیدار با تعدادی از محیط بانان استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین یکی از استان های پرظرفیت محیط زیستی کشور به حساب می آید و حفاظت از آن مأموریتی سخت و دشوار است که محیط بانان آن را بر عهده گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعه محیط بانی از مجموعه هایی هستند که مردم شاهد جان بر کفی و اهدای جان آنها برای توسعه کشور و زندگی با آسایش تر خود هستند و مردم همواره قدردان زحمات آنها بوده اند.

اعلایی گفت: محیط بانان کسانی هستند که ثابت کردند با فداکاری و جان بر کفی می توانند برای حفاظت محیط زیست جان خود را هم فدا کنند و این موضوع نشان دهنده روحیه ایثارگری آنها می‌باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در نگاه مذهبی و دینی صیانت از محیط زیست جایگاه ویژه‌ای دارد و در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب تأکیدات زیادی بر حفظ محیط زیست داشته و تأکید کرده‌اند که تمامی اقدامات باید پیوست محیط زیستی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در ایام اخیر با تنگناهایی مانند آلودگی هوا مواجه می‌شویم که در مسیر زیستی هم‌میهنان، مشکلاتی را به وجود می آورد، اظهار داشت: این مشکلات در حالی است که اگر در گذشته به محیط زیست توجه می کردیم این مخاطرات امروز کمتر بود و اگر امروز به این موضوعات توجه نکنیم در آینده چالش ها بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر محیط زیست دارد و یکی از دستور کار های جدی دولت موضوعات محیط زیستی است، افزود: استان قزوین با توجه به ظرفیت های محیط زیستی و حجم بالای آلایندگی ها در وضعیت حساس قرار دارد و موضوعات محیط زیستی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار قزوین گفت: مجموعه مدیریتی استان با تمام توان در راستای حمایت از تلاش های محیط بانان اقدام خواهد کرد و در جایی که دانش، تخصص و ضوابط اقتضا کند در راستای حفظ حقوق محیط بانان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین محیط زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تُن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی ، برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، یوسف یوسفی اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی، و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۴۸۰ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

وی افزود: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

کد خبر 750080

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • کارهای عمرانی در بشاریات در دولت سیزدهم رشد سه برابری داشته است
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی