Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه دیم‌زارها دارد.

سید عماد شاهرخی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی توزیع و تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده و بخش عمده‌ای از وقت کارکنان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه تبصره ۱۸ داشتیم که این رقم در سال جدید به دو برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۷ جلسه قرارگاه امنیت غذایی، ۱۱ جلسه تنظیم بازار و ۱۱۰ جلسه کار گروه‌های تخصصی برگزار شده است، ادامه داد: در حوزه تولید سال گذشته ۱۲۳ هزار تن گندم به شرکت غله تحویل شد و امسال با وجود کاهش سطح آبی امسال ۲۲۰ هزار تن تولید استان بوده و ۱۷۰ هزار تن به اداره غله تحویل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برای اولین بار ۵۷۰ هکتار دانه روغنی کاملیا در سطح استان کشت شد که تجربه خوبی برای اراضی دیم است، خاطرنشان کرد: سطح کشت دانه‌های روغنی با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش واردات دانه‌های روغنی به طور قطعی دو برابر افزایش خواهد یافت.

شاهرخی با تاکید بر اینکه برای اولین بار ۱۵ هکتار چغندر پاییزه در سطح اراضی کشاورزی استان کشت شد، اظهار کرد: کاشت ۳۷۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ در اراضی دیم از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی استان بود که این امر در راستای کاهش واردات دانه‌های روغنی است.

وی با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه دیم‌زارها دارد، گفت: طرح جهش تولید در ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در حال انجام است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها پیگیر هستیم که تسهیلات لازم در اختیار دامداران، کشاورزان قرار گیرد، افزود: در این راستا در تعداد تسهیلات پرداختی رتبه ۹ و در پرداختی‌ها رتبه ۱۳ را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی امام خمینی جهاد كشاورزي اراضی دیم جهاد کشاورزی گلرنگ طرح مردمی سازی یارانه ها جهاد کشاورزی اراضی دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا حسینی با اعلام خبر اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان افزود: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد هزار و ۱۲ پلاک موجود در استان ،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس، میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده که با این اقدام ارزشمند، پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و درنتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 6094824

دیگر خبرها

  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد