Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:53:17 GMT

۱۰ سال چشم انتظاری برای سایت پرنده‌نگری هشیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۰۲۰۴

۱۰ سال چشم انتظاری برای سایت پرنده‌نگری هشیلان

ایسنا/کرمانشاه معاون محیط زیست استان کرمانشاهگفت: سایت پرنده‌نگری تالاب هشیلان برای تکمیل نیازمند سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم در سفر رئیس جمهور بتوان برای تامین این اعتبار اقداماتی انجام داد.

فرشاد فتاحی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه عملیات احداث سایت پرنده نگری از سال ۱۳۹۰ در تالاب هشیلان آغاز شد و هنوز به اتمام نرسیده، ادامه داد: مشکلات متعددی خصوصا کمبود منابع مالی باعث شده تاکنون شاهد بهره‌برداری از این طرح نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سایت هم اکنون نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و انجام کارهای تاسیسات نیازمند سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار است.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم تامین اعتبار برای این طرح را در سفر رئیس جمهور مطرح کنیم، اظهار کرد: امیدواریم با تامین اعتبار از این طریق، بتوانیم این پروژه را به نتیجه برسانیم.

فتاحی از ویژگی‌های این سایت هم یاد کرد که در زیربنای نزدیک به ۱۲۰۰ مترمربع احداث شده و شامل بخش‌های مختلفی است و یادآور شد: بخشی از این سایت به ساختمان مرکزی، کتابخانه، مرکز اسناد و ... اختصاص دارد و در بخش دیگری دوربین‌هایی در نظر گرفته می‌شود که به سیستم‌های آنلاین مراکز تحقیقاتی وصل بوده و می‌توان از اطلاعات آنها برای فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی استفاده کرد.

به گفته این مسئول، سایت پرنده نگری تالاب هشیلان کاربرد علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و اکوتوریسم دارد.

وی با بیان اینکه این سایت محلی برای رصد انواع پرندگان بومی و مهاجر، چرخه زندگی و شیوه زادآوری و جوجه ریزی آنها خواهد بود، عنوان کرد: البته کاربری این سایت فقط به پرندگان محدود نیست و می‌توان سایر گونه‌های حیات وحش موجود در این منطقه را نیز رصد کرد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه درباره چرایی احداث این سایت در منطقه تالاب هشیلان نیز گفت: غنای تنوع زیستی خصوصا برای پرندگان در این منطقه قابل توجه است، بگونه‌ای که حتی می‌توان گفت استان‌های غرب کشور و از جمله منطقه ما به اندازه کل غاره اروپا در بخش پرندگان تنوع زیستی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه محیط زیست تالاب هشيلان سایت پرنده نگری تالاب هشیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ خبراز تحریریه امروز پیگیر مشکلات شالیکارانی شده است که منتظرند آب سد سفیدرود به داخل کانال‌های کشاورزی رهاسازی شود تا بتوانند شالیزارهایشان را نشا کنند.

مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرده اند: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه می‌شود.

بنا بر اعلام این شرکت، از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد آبخور سد سفیدرود هستند.

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟