Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:43:42 GMT

صادرات تنباکوی معسل بیش از دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۰۳۱۱

صادرات تنباکوی معسل بیش از دو برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که سال گذشته تولید انواع تنباکو و توتون افزایش نسبی داشته و صادرات تنباکوی معسل بیش از دو برابر شده که البته مقدار آن ناچیز است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار سال گذشته مجموع تولید تنباکو در کشور به ۴۸۸۶ تن رسیده که نسبت به تولید ۴۴۱۹ تنی در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد رشد داشته است.  

صادرات تنباکوی معسل بیش از ۲ برابر شد

بر اساس این آمار صادرات تنباکوی معسل در سال گذشته بیش از دو برابر مدت مشابه سال ۱۳۹۹ شده است؛ به طوری که صادرات تنباکوی معسل با ۱۲۴ درصد افزایش از بیش از ۲۲۴.۲ تن در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۵۰۳.۸ تن در سال ۱۴۰۰ رسیده است. اما صادرات تنباکوی سنتی در این مدت ۳۴ درصد کاهش داشته و از حدود ۱۴۶.۷ تن در سال ۱۳۹۹ به حدود ۹۶.۵ تن در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

صادرات توتون نیز در مدت یاد شده با ۲۷.۴ درصد افزایش از ۲۶۳۷ تن در سال ۱۳۹۹ به ۳۳۵۹ تن در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

تولید در برابر مصرف، ناچیز!

رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، سال قبل مصرف سالانه تنباکوی معسل در کشور را ۱۰ تا ۱۲ هزار تن اعلام کرده بود که بر اساس گفته‌های او تنها ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تن از نیاز سالانه کشور در بخش تنباکوی معسل در داخل تامین می‌شود و بیش از ۸۰۰۰ تن باید سالانه به کشور وارد شود، اما آماری از میزان واردات در سال جاری در دسترس نیست. همانطور که اشاره شد، سال گذشته، کل تولید انواع تنباکو در کشور ۴۸۸۶ تن بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توتون و تنباکو صادرات تنباکوی معسل مدت مشابه سال سال گذشته تن در سال سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • استقلال در 10 سال به اندازه 30 سال مدیرعامل عوض کرد
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌