Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@11:59:31 GMT

کارگروه ویژه فرش در قم تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۰۴۳۵

کارگروه ویژه فرش در قم تشکیل می‌شود

سید محمدتقی شاهچراغی ۲۱خرداد ماه در جلسه کمیته فرش دستباف استان قم  در  تیمچه قم که با حضور فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، گفت: تیمچه بازار سنتی قم از شاهکار‌های هنر معماری است که از دیرباز تاکنون با فرش دستباف قمی گره خورده است.

استاندار قم در ادامه با تاکید بر اهمیت رفع موانع و مشکلات پیش روی فعالان صنعت فرش استان گفت: برای این منظور، کارگروه ویژه فرش در ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به جلسه‌ای که با بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید تشکیل شده است، گفت: در صحبت با مدیران کشوری این دو موسسه مالی، اولویت پرداخت تسهیلات برای فعالیت‌های مرتبط با فرش در نظر گرفته شده و لازم است پیگیری‌های جدی در این زمینه صورت بگیرد.

او همچنین با تبریک روز ملی فرش و تقدیر از فعالان این عرصه از فرش به عنوان نماد هویت ایرانی یاد کرد و گفت: امیدواریم با تلاش میراث فرهنگی و صاحبان غرفه در تیمچه بزرگ بازار قم، وضعیت ظاهری این مکان بهبود یابد.

استاندار قم در پایان این جلسه با تعدادی از بافندگان قالی که در این مکان مشغول بافت فرش دستباف بودند، گفتگو کرد و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش دستباف استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ