Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور و رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی بسیج اساتید واحد کرمانشاه با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در دانشگاه‌ها اظهار داشت: صحبت از جهاد تبیین که می شود یعنی همه دلسوزان انقلابی باید آرایش بصیرتی و معرفتی متناسب با حجم شایعات در سطح نخبگانی و عوام بگیرند و با شناسایی شایعات نسبت به‌ تبیین آنها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در خیلی از مواقع وقتی که من و شما صحبتی می‌کنیم و پیام و استدلال از قول استاد دانشگاه بیان می شود، همگان اذعان دارند که این کلام و مطلب برآمده از دانش و خرد است و با دقت و توجه آن را می پذیرند و تامل می کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه در باره روش‌های طرح موضوع جهاد تبیین در دانشگاه‌ها، گفت: معتقدم در مساله جهاد تبیین باید سناریونویسی ناظر بر تبیین داشته باشیم و مواردی مثل موشن گرافی، تهیه کلیپ های کوتاه، صحبت های کوتاه چند دقیقه ای، مقاله نویسی و... همگی می تواند در تبیین شبهات تاثیر گذار باشد.

هاشمی در خصوص بحث شبکه سازی و انسجام بخشی سازمانی خاطر نشان کرد: باید ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی ما به لحاظ علمی، توانمندی، تخصصی، سازماندهی شده باشند به صورتی که نباید ظرفیت های استانی و ملی را ناظر بر ارتباطات و رفاقت ها دسته بندی کنیم، بلکه این دسته بندی ها باید ناظر بر شخصیت‌های علمی، اجرایی و سوابق ارزشمند اشخاص باشد و شبکه سازی و انسجام بخشی سازمانی در نهضت استادی مورد انتظار است.

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور با تاکید بر لزوم برقراری اردوهای علمی دانشگاه‌ها با هدف افزایش روحیه دانش پژوهی و حضور در میدان های پیشرفت علمی، افزود: اردوهای علم و فناوری باید حتما در استان ها انجام شود، زیرا این فرصت سبب می‌شود توانمندی ها، قابلیت ها و پیشرفت های نظام را با استدلال برای دانشجویان تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت دوره های آموزشی و بصیرتی خاطر نشان کرد: دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها باید با رویکرد معرفتی، مهارتی و بصیرتی باشد و در غیر این فقط وقت گذراندن است.

هاشمی در ادامه افزود: حمایت های معنوی از  اساتید بسیجی در کشور نیز مساله مهم و مورد پیگیری سازمان بسیج اساتید است و انتظار داریم اگر ظرفیتی در کشور و استان وجود دارد به موقع  به مراکز نیاز معرفی شود و بسیج اساتید در سطح استان نیز باید این حمایت ها را از ظرفیت های انقلابی انجام دهد.

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور با تاکید بر اهمیت اندیشکده های مسأله محور خاطر نشان کرد: تشکیل اندیشکده های مساله محور موضوع مهمی می‌باشد و با اندیشکده‌ها می توان ظرفیت های نظام را رشد و توطئه های و مشکلات دشمنان را هم به همگان نشان داد اما نباید اندیشکده ای ایجاد شود که فقط اسم و ظاهر یک اندیشکده را داشته باشد.

هاشمی در پایان افزود: در توسعه استان باید طرح توجیهی با توجه به شرایط و موقعیت اقتصادی وجود داشته باشد و اگر طرح توسعه استان را تدوین شد از مجموعه های انقلابی نظیر سپاه و بسیج هم برای حمایت کمک خواهیم گرفت و همکاران باید بدانند اگر می‌خواهیم قدرت و توانمندی ها را در سطح استان به رخ بکشیم و باید به دانش و توانمندی های عملیاتی مان توجه کنید.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: فعالیت های علمی علمی جلسه هم اندیشی بسیج اساتید جهاد تبیین دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی گفت: درب دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، برروی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است.
رئیس دانشگاه رازی افزود: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.
وی اظهار داشت: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روزهای اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.
رئیس دانشگاه رازی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس نمایند. 

دیگر خبرها

  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • درخواست اساتید دانشگاه اموری برای اخراج رئیس دانشگاه
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد