Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن امیری مقدم با بیان اینکه "نه به اعتیاد" باید در تمام لایه های جامعه نهادینه شود، گفت: مدارس، مراکز دانشگاهی و همه دستگاههای ذیربط باید با هم همکاری کنند تا این آسیب اجتماعی را در بین جوانان کاهش دهند و از بین ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، بهمن امیری مقدم امروز یکشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره "مرا دریاب (نه به اعتیاد)" که در مجتمع بعثت برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از کثیف ترین و پرسودترین تجارت دنیا بحث فروش و قاچاق مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 ایران جزو کشورهای برتر در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امروزه بیش از 200 کشور دنیا درگیر موادمخدر هستند، افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای برتر در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و همچنین پیشگیری از این بلای خانمان سوز است.

وی با بیان اینکه  اعتیاد مهم‌ترین عامل تهدیدکننده رفاه، امنیت اجتماعی و سلامت فرد در جامعه است، گفت: یک فرد معتاد در خانواده نه تنها میل و رغبتی به زندگی ندارد بلکه همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

امیری مقدم با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی آسیبهای جدی به مغز می رساند، گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر باید ارائه راهکارهای مناسب و حمایتی از معتادان گرایش به موادمخدر را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی همچنان درصدد گسترش مواد مخدر صنعتی در کشورهای اسلامی هستند، خصوصاً در کشور افغانستان سطح کشت خشخاش و سایر موادمخدر را بالا بردند و همه را گرفتار کردند.

استاندار کرمانشاه گفت: بیش از 3700 شهید در راه مبارزه با موادمخدر و حدود 12 هزار جانباز در کشور داریم و این راه همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه "نه به اعتیاد" باید در تمام لایه های جامعه نهادینه شود، افزود: مدارس، مراکز دانشگاهی و همه دستگاههای ذیربط باید با هم همکاری کنند تا این آسیب اجتماعی را در بین جوانان کاهش دهند و از بین ببرند.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه تبلیغات فریبنده در خصوص موادمخدر صنعتی در مراکز ورزشی(برای لاغری) و آموزشی(برای بیدار ماندن و درس خواندن) ورود پیدا کرده لذا باید جوانان و نوجوانان را از این موادپرخطر آگاه کرد و  در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و دقیقی داشته باشیم.

 وی گفت: استان کرمانشاه متاسفانه جزو استانهای مصرف کننده موادمخدر است و باید با همه فروشندگان به طور جدی برخورد شود.

امیری مقدم با بیان اینکه برخورد نیروی انتظامی نباید فقط مبارزه باشد بلکه پیشگیری ارجحیت دارد، گفت: در این رابطه کانونهای فرهنگی، نشستهای تخصصی در محلات با همکاری نیرو انتظامی و بسیج انجام شود.

 باید از ظرفیت بسیج در ریشه‌کن کردن اعتیاد استفاده کرد

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بسیج در ریشه‌کن کردن اعتیاد استفاده کرد، عنوان کرد: گروهها و تشکلهایی که برای "نه به اعتیاد" شکل می گیرد نباید صوری فعالیت کنند.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه باید آسیبهای اجتماعی را احصاء کنیم، تصریح کرد: جمع آوری همین کودکان سرچهارراه ها و برقراری ارتباط عاطفی آنها و سوق دادن آنها به سمت پایگاههای بسیج عملاً در راستای "نه به اعتیاد" و پیشگیری از آن است، چرا این کودکان در معرض آسیب توسط افراد سودجو هستند.

وی در پایان ضمن تقدیر معاونت اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: مدیران همه دستگاههای اجرایی نه تنها به کارکنان بلکه به خانواده های آنها نیز توجه داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مبارزه با مواد نه به اعتیاد امیری مقدم مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی